CrossCreekRapids

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Ingela - 6 januari 2009 19:23

Började dagen bra för att sen ha svikande energi. Har i alla fall fått bort alla julsaker och hängt upp nya gardiner i köket. Till hallen måste jag sy en ny kappa. De jag har ser för tragiska ut. Sen när jag skulle plocka fram det vanliga "svenssonpyntet" fick jag psykbryt, jag har alldeles för mycket gores att ha framme. Ska rensa ut massor och få ett städat hem. Inte bara till det yttre utan man ska även kunna öppna en skåpsdörr utan att bli anfallen. Skåparna är mitt hemliga stökiga jag som ingen brukar få se. Skåparna folk får vara i är städade och i ordning. Det var min lilla hemlighet idag :)

Har kastat bort mina fula ursliga pelargoner som stått i två köksfönster, där står nu mina phalaenopsis. Tog ett tag att reda ut rotkaoset i stora krukan. Några rötter gick av men jag hoppas de fixar blomningen ändå. Ser mycket trevligare ut nu plus att vardagsrumsfönstret rymmer många flerorkidéer :)


Gubben och Gumman gick ut när jag städade på förmiddagen, de åkte fyrhjuling och pulka fram till lunch. Nu är hon heltrött. Tar på att vara ute och leka hela dagen. Efter lunchen hjälpte hon pappa dammsuga, såg rätt kul ut.


Nä nu ska jag natta lillan och sen dö i soffan med en kopp kvällste.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards