CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Ingela - 2 april 2008 17:58

Igår var jag förbi kusin som är uppe från Göteborg, kikade på hennes ursöta bebbe 9 veckor gammal. Hur kan man va så liten? Kan inte fatta att min dotter också varit så liten. Idag knatar hon och pratar leiska. Fick av hennes mamma (min faster) en Phalaenopsis, gigantisk sak som passade i mitt orkidéfönster efter en liten ommublering. Den tog lite plats.


Idag har jag varit på skolan igen, när jag åkte hemifrån i skrottottan var det strålande solsken och fåglarna kvittrade men ju närmare luleå jag kom desto tråkigare väder. När jag passerat Norrfjörn var det som att köra i en mjölkhink. Inte alls roligt när man är astrött och egenligen vill ligga hemma i sängen och mysa eller vara ute när det var bra väder hemma. När jag kom hem igen vid 17snåret sken solen fortfarande här. 

På skolan hade vi en blandning av drama och bild, kan det sluta i nått annat än pinsamma situationer? Med elever har jag inga problem att spexa och skoja men med vuxna... När vi började fick vi en påse med kläder vi skulle ta på oss, min innehöll en svart peruk med afrokrull och en skjorta med fransar och kowboys på. Jag kände mig som en komplett mupp. Det bästa (egentligen sämsta) av allt var att vi skulle sätta upp en marknad mitt i skolan och "sälja" saker. Jag fick med min utstyrsel sälja spådomar. OJ vad det INTE passade ihop. Det var visserligen bara klassen som skulle vara på denna marknad men alla som gick förbi kunde se vad vi höll på med. Lagomt kul när de stannar, pekar och skrattar. Sen skulle spektaklet fotas, hujja, måtte kameran explodera vid insättning i dator. Vi fick då tack och lov sluta tidigare. Skönt att komma hem tidigare, en hel timma tidigare. 


Vägarna är dock urk här hemma (grusväg) och min lilla gokart ser mer ut som en lerpipa än en bil dock med vita inslag efter allt saltande i vinter.  Skulle behöva en tvätt men väntar till efter vårförfallet för vägen lär inte bli bättre den närmaste månaden. Oh vad våren är (o)rolig fick gärna torka upp över natten bara. Slasket klarar man sig utan.


Jaja nu väntar en reflektion över mitt lärande, ska speglas mot mål och syfte med kursen samt att litteraturen ska med in också. Tur man kan ordbajsa.


Hare bra


Bild på orkidén jag fick 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards