CrossCreekRapids

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Ingela - 6 april 2008 18:21

Idag har jag inte gjort mycket, blev grilla lunch ute i grillringen. Mamma och hennes särbo kom också. Har pysslat lite med mina orkideér och tvättat ett ton med tvätt. Kan inte fatta hur mycket tvätt en familj på tre personer kan åstadkomma.

Hunden är inte kul att ha ute just nu, hon luktar mer som ett surdike än en hund. Här har gräsmattan tinat fram där vi skottat likaså infarten. Gräsmattan luktar surdike blandat med kattpiss trots att vi inte har någon katt som kan besudla gräsmatta och blombänkar. Infarten liknar mer ett lerfält än farbar väg. Blir väl bra till midsommar när allt torkat upp ordentligt. Hunden får vi ge ett såpabad när det torkat upp lite. Inte hennes favorit precis.

Musjävlarna har även knagt av barken på min älskade ros som jag planterade i sommras. Får se om den överlever. De har även käkat upp större delen av alla vårlökar som är nedgrävda. Ska bli kul och se vad som egentligen är kvar i blombänkarna. Jag har satt in en ultraljudsdosa i kuvösen men detta verkar inte funka, de är där inne ändå. Sabla gnagare. Än är kriget inte avslutat! Morr...


Jaja dricka te och fundera lite över veckan, har inte skrivit mycket på min rapport ännu. En halv sida ungefär, ska vara tre sidor. Blir kniven-mot-strupen-jobb...


Hare bra


Bild på paphknoppen och min påskkaktus som blommar.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards