CrossCreekRapids

Alla inlägg den 28 april 2008

Av Ingela - 28 april 2008 20:04

Idag har vi varit ute hela dagen, gumman har lekt och haft skoj medans jag har suttit på farstutrappen och latat mig. När vi skulle in för lunch och sova middag var hon dyngsur, stackars liten. Trängt in vatten mellan galonbyxor och stövlar. Efter luren och mellis bar det av ut igen, den här gången i barnvagnen. Räcker med en genomblötning per dag.


Tranor har passerat här i massor idag, flög förbi 4 flockar med ett 40tal tranor i och sen jätteflock där jag tappade räkningen vid 70 stycken, det var nog runt 100 i den flocken. Tyvärr så blev fotona bara ljusblå då de var så högt upp i luften och jag hittade ingen bra inställning. Sen räkna fåglar och fota samtidigt funkar dåligt, blev det ena eller det andra.


Vi kämpar fortfarande på med vedhuset, efter söndagens slavjobb med 3 personer inblandade syns det knappt i vedhuset. Har nog tagit oss in 3 hela meter på en 8 meter lång vedbod... gubben räknade ut att det ligger ca 80 kubik ved där inne, ostaplad. Vi behöver inte vara oroliga för att det ska ta slut precis, räcker nog i 10-15 år till. Det värsta är att vi har en hel del på torkning också som ska kapas och klyvas upp. Låter som att det kan bli försäljning här. Man kan ju inte spara på hur mycket som helst, blir ju bara förstört.


Jaja, se csi med lite te och sen nanna sussa


Hare bra


Min prickiga phalaenopsis som blommat i tre månader snart. 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards