CrossCreekRapids

Alla inlägg den 9 april 2008

Av Ingela - 9 april 2008 19:14

Det är helt otroligt, datorn lever sitt eget liv. Satt hos mamma och pluggade idag igen, hade pluggat in min bärbara i hennes bredband och sen lägger skiten av när jag skulle in på nätet och kolla en sak. Hur mycket jag än ville så blev jag inte uppkopplad. Vara bara lägga ner skiten och åka hem. Gubben kikade på datorn sen och kom fram till att det var ändrat till att datorn skulle hitta IP-adress själv. Jag lovar och svär jag har INTE pillat i dessa inställningar. Det är utanför min kunskap så då pillar jag inte där. Antingen spökar det eller också ville datorn vila lite. Fast med närmare eftertanke behövde jag också paus i jobbet. Nacken känns ungefär som en pingpongboll och huvudet molar och värker. Bamyl är dagens räddning. Tre hela dagar i datorn och skolans värld gör nog inte underverk för nacken precis.


Här har vädret varit huvva i tre dagar nu, storm och snö. Vägverket verkar ha tagit semester för inte blir det plogat. Med min lilla gokart är det inte lätt att ta sig igenom snövallarna som har blivit. Att det ska vara så svårt att skicka ut nån att ploga. Snart tar jag skotern då tar jag mig garanterat fram, kanske, brukar sitta fast fint med den också... Nu är den visserligen fortfarande i delar men det finns fler här på gården. Har beslutat att inte laga den nu i vår, hinner ändå inte få delarna och skruva ihop den innan hela säsongen är över. Blev ny antenn och kabel istället. TV: n kändes roligare när det är sånt här väder.


Jaja, fixa annat nu, ska till Luleå i morgon och ha lektioner. Suck...


Hare bra.


Längtar till kvällarna ser ut så här.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards