CrossCreekRapids

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Ingela - 29 april 2008 23:18

Har idag hållit på med veden på förmiddagen, så ovanligt... rensa, sortera, stapla, klyva och stapla igen. Brukar tycka ved är kul men detta, finns ju inget slut på eländet. Bara några helger och lediga dagar till så är det nog klart.


Hade tänkt ut med kameran idag och ta lite fina vårkort, älven här är alltid fin att fota i alla tänkbara vinklar. Nu håller isen på att släppa så nu är den stor och man kan få jättefina bilder. Jo, blev ju då inget fota alls idag för när lillan sovit middag klart drog vi iväg till mamma, hämtade upp henne och sen åkte vi till skellefteå till syster yster och hennes kille J. Dom hade gjort en sjukt god pasta carbonara. Jag åt alldeles för mycket, är fortfarande mätt. Min kära dotter vet jag inte riktigt om hon uppskattade maten, lekte mest med den men blev lite kaka på kaka med mellis och mat så orsaken är nog där. Vem vill äta med två timmars mellanrum? Inte jag i alla fall.


Mamma skulle då hämta en TV och ett bord med två stolar hos syster. Knökade in detta i min lilla gokart och åkte sen till ICA Maxi för att helghandla och sakerna till Valborg skulle också införskaffas. Ett par joggingskor till gumman var också planerade. Matvarorna var inga problem men skorna. Alla skor började med storlek 24. Hon druknar ju i dom. Hon kanske har 19 eller 20 på sommarskorna. Finns det inte barn med små fötter för handlare? Har haft svårt att hitta skor till henne. Efter mycke letande gav vi då upp (skorna var det sista) och gav oss iväg till kassan. Jag har då blivit en sån där blippkund med självskanningen (antal vuxenpoäng??) Grymt effektivt med småbarn och storhandlingar. Att ingen kommit på det tidigare? Kastar fram dosan på bandet, ska just dra kortet så säger kassörskan "Det blir en avläsning, nästa kassa tack" Fuck it, jävla skit, varför just nu? Gumman var då redan grymt less efter skoprovningen och sen var klockan närmare 19 vilket innebär sovadags för henne. Kan det bli värre? Bara langa upp varorna och se glad ut medan gumman gormade för glatta livet i vagnen. En aning stressad och med lätt ångest för gumman samt om hon fipplat bort någon vara på dosan så gick skiten igenom. Tack mamma för att du packade, gick massor fortare. In i bilen och iväg. Min lilla gokart blev hyffsat knökfull med bord, stolar, TV, barnvagn, 4 stora matkassar och en jävla massa skit som jag inte idas plocka ut.  Äntligen på väg hem.


Storstan - om man nu kan kalla Skellefteå det är kul ibland men hemma på landet är nog ändå bäst i slutändan. Jag kan nog kalla mig social eremit. Föredrar ensamheten här ute men stan är kul ibland och på mina villkor, ska kunna fly stället när jag är less och har lappsjuka åt fel håll.


Jaja nu blir det nanna sussa och hämta krafter till i morgon, är ingen kvällsmänniska precis, detta är övertid för mig.


Hare bra. 


Längtar till denna blommar igen (Burrageara "Nelly Isler") 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards