CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Ingela - 3 april 2008 19:58

Var idag på orkidéutställning på Blomsterlandet, kom dit strax efter öppning för att vara nästan ensam. Tjena, massor folk och ett smärre rullatorrace senare hittade jag 3 orkidéer som fick följa med hem. Själv hade jag lillan med mig i barnvagn, inte lysande på en utställning kom jag fram till. Att en ettåring kan ha så långa teleskoparmar som dessutom är kokta spagettisar som tar sig in mellan och runt allt. Svettigt värre, inte direkt billiga blommor hon pillade i. Sen hann hon somna på vägen hem så sova ville hon inte efter lunch, - vaddå jag sov 40 minuter på vägen hem, klart jag klara mig hela dagen. Nåja mamma hade en sur, supertrött dam runt benen fram till halv fyra då dög det att sova minsann. Väckte henne till fem då det var middag, missövd som satan, lika rolig att vara med som efter lunch alltså.


Min kusin från Göteborg var förbi med sitt lilla knyte på eftermiddagen. Pratade mest ungar, hundar, karlar och hus. Inget nytt snack på kärringfronten alltså. Varför bryta en fungerande trend?

jajja plugg väntar då jag spenderat dagen med annat, gubben borta ikväll så förhoppningsvis blir det gjort lite innan sussadags. Känner jag mig själv rätt så blir det nog tossor och chips.


Hare bra


Bilder på orkidéer inköpta idag:

Bild 1: Doritaenopsis Aida

Bild 2: Zygopetalum

Bild 3: Paphiopedilum Pinnocio

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards