CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Ingela - 2 augusti 2008 23:06

Jag har inte skrivit här på ett tag, varit alldeles för varmt för det. Här har egentligen inte hänt så mycket. Vi bjöd mamma, hennes särbo och P på grillspett en kväll. Till efterrätt blev det bärkompott i honung och vi åt så vi hade köttkoma efteråt. Lillan gillade efterrätten bäst och hon såg ut därefter också.

Mina blommor frodas fint nu. Pelargonerna blommar och blommar, har ställt dem utmed varandra i kuvösen och fotat. Blev ett fint blomsterhav.

Även mina orkideér blommar för fullt, eller ja, en del av dem iaf. Två phalaenopsis blommar i massor.

Min paphiopedilum har dubbla blommor just nu. De är så söta.

Jag och lillan hittade en skadad trollslända på gräsmattan en dag. Den skulle tittas på gärna smakas på men det fick hon inte. Vi la den vid fågelbadet, som ingen fågel är i. 

Idag har vi har vi varit på Nolia, jag var skogstokig innan vi var klara. Folk visar ingen hänsyn alls, bara de tar sig fram så skiter de i allt runt omkring. Vi gick ute istället jag och gumman, hittade en fin traktor och blev lite sjuk. Själv har jag två skruttisar, som funkar men är gamla. En 77:a och en 83:a tror jag det är. Det hade dock inte gjort ont med en sån här:

Hittade även en supersöt bil jag blev kär i. Min gokart håller på att rasa isär så det börjar nog bli dags att leta en annan. Måste bara hitta ett jobb först.

Tycker till och med om dekalerna på den. Gubben tyckte jag var galen och skulle inte alls åka med om jag köpte en sån. Då får han väl gå då. På tal om bilar har lillan fattat galoppen med vad bilar går ut på.

Nä nu är det dags att knyta sig så jag orkar upp i morgon. Hoppas på en klar kväll i morgon så det blir en fin skymning. Tog detta på väg hem en dag.

Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards