CrossCreekRapids

Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Ingela - 15 augusti 2008 21:35

Äntligen är det höst i luften. Jag går och njuter av den svala värmen, det går att vara ute och göra saker, slipper ligga i skuggan och flämta efter luft. Önskar bara jag hade samma blomsterprakt på hösten som på sommaren. Nu blommar visserligen mina ölandstokar och jag ska plantera höstaster i kuvösen. Pellisarna blir kvar till i slutet på september, längre om det är varmt ute så lite fägring får jag. (Ska ta kort på detta i morgon) Inne väntar jag med spänning på att min Aida ska slå ut. Den är min första monterade orkidé och har aldrig blommat hos mig tidigare.

Man kan riktigt se hur blå den kommer att bli. Tyvärr har en knopp torkat in men det kommer fler och bara jag får se en blomma så är jag nöjd. Phallar brukar vara blommaskiner så har de börjat kan de fortsätta hur länge som helst nästan.

Jag har även börjat spåna lite i hur jag skulle vilja renovera här hemma, supermamman hade finfina kataloger som satte griller i mina grå hjärnceller. Mjölka taket, måla köksinredningen, byta golv och tapeter. Bygga ut ett sovrum och toaletten, oja. Nya möbler och få till min och gubbens hem, det skulle inte alls göra ont. Ska försöka hitta bilder på hur jag vill ha det. Blir nog skaffa klippbok... Måste bara hitta ett jobb först. På F-kassa blir man inte alls fet, om man får pengar alls vill säga. Söker på alla jobb jag kvalificerad för och även till de som jag kanske inte riktigt är det men inte ett svar har jag fått. Kan lätt knäcka ens tro på sig själv. Ska ringa kommunen också och ställa mig på deras vikarielistor, kanske man blir in-lasad någon gång i livet. 

Jaja, återgå till burken och sen natta sussa.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards