CrossCreekRapids

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Ingela - 19 augusti 2008 22:00

Japp, historien börjar kl 01.00 ungefär natten till idag. Hyffsat jättetrött pussade jag gubben som nyss kommit hem god natt. Knatar uppför trappen smyger in i sovrummet och sätter mig i sängen, det låter PLASK. Vad är detta? Har jag missat nått? Trevar mig fram med handen i sängen, vi har en liten lampa igång men det är ett fegljus, känner att det är jätteblött på madrassen och på mitt täcke, två läckor. Jippi, mutter, hugger pyjamasen och ska knata ner till gubben och säga att taket läker då när jag rundar sänghörnet, PLASK. Va, en till pöl? Förbannat... Ner till Gubben och säger att taket läcker eller det är egentligen skorstenen och han ut i spöregnet för att hitta stegen och en presenning att snurra runt skorstenen. Jag går ut i P;s stuga och hämtar ett reservtäcke och ska smygbyta sängkläder och ta bort den blöta madrassen. När jag står och tar bort lakanet får jag en stor droppe vatten i huvudet, fjärde läckan... letar i mörkret på golvet och hittar en till. SUCK, byter sängkläder och lägger ut en bit plastad frote i sängen där det droppar, slutar ju när Gubben trätt kondomen på skorstenen. Klockan 02.45 står båda under fläkten och tar en sista ryk, sen hopp i lådan och se inget mer dropp i sängen i alla fall. Känner på muren i sovrummet och putsen är som en disksvamp full i vatten, känns lagomt kul. Vad ska detta kosta att fixa då? Blir då en mössa till skorstenen först och främst sen får vi se vad muren säger sen när den torkat. Får börja elda försiktigt. Så här ser våran skorstens-kondom ut.

När jag kom ner i morse så ser jag att älven har stigit drastiskt under natten, öhh hur ligger båten förtöjd? Efter snabb glutt så ligger den kvar. Skönt. Käkar frukost och tar sen kameran och går ut för att hämta upp båten. Här kommer lite bilder på älven.

Sen jag tog bilderna i morse har älven stigit lite till, båten tog jag upp till tomten. Gubben frågade om jag väntade en ny syndaflod. Nä, inte riktigt men då slipper jag ha hicka i alla fall på morgonen när jag stiger upp och konstaterar att den stigit lite mera. Undra om den snart blir liten igen så vi kan stötta bron innan vintern.

Jaja, fixa klart lite innan jag ska duscha och gå sova i en förhoppningsvis torr säng i kväll.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards