CrossCreekRapids

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Ingela - 18 augusti 2008 22:47

När jag skulle klä på Gumman i morse så fick jag ta av fem tröjor innan det blev en som passade. Hur sjutton kan en liten växa en storlek på bara en natt? Hade ändå tänkt in till stan idag så jag tog en sväng på ett antal klädbutiker och hittade en tröja och en kjol (som egentligen inte behövdes) åt henne. Måste ta uppdatera hennes garderob och se vad som ska läggas bort och vad som behövs. Har även en påse med ärvda kläder som jag ska kolla i. Det är guld värt med arvegods. Tack för kläderna, ni vet vilka ni är om ni läser. Bara skicka mera. :)

Har regnat hela dagen här, ett fint regn som kommer från alla håll. Tränger igenom allt och lite till. Blev snabba butikbyten på stan för att inte bli allt för blöt, lyckas alltid lämna paraply och annat vettigt mot regn hemma då jag åker någonstans. Varför skaffa då man ändå inte använder?

Nä, nu ska jag ut i regnet och rädda mina kläder på torkvindan. Linan har gått av så allt ligger fint i små dyngsura högar på gräsmattan. Skitkul, bara tvätta om. Måste skaffa ny lina och stå svära en halv dag för att få dit den. Vindan lyckas alltid bli sne åt alla håll när jag trär på den nya linan sen saknas det ploppar i varje hål så en liten bit silikonslang ska passas in i varje hål och sen förhoppningsvis sitta kvar tills linan är helt på. Lyckas det? Aldrig, det är bara önsketänkande och nervsammanbrottet är nära.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards