CrossCreekRapids

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Ingela - 16 augusti 2008 22:06

Idag har vi myst på ute, har fotat lite i trädgården, planterat mina höstastrar och hjälpt lillan plocka röda vinbär.

Mina ölandstokar blommar för fullt nu, eller nästan finns fortfarande knoppar som inte har slagit ut ännu.

Min blåa höstflox håller också på att slå ut nu. Väntar på den vita och en tredje som jag inte kommer ihåg färgen på men den kommer nog inte att blomma i år. Blev nergnagd några gånger i våras av mössen...

Mina astrar hjälpte gumman mig att plantera, gick sådär. Hon har inte kommit på att jorden ska i krukan utan hon häller den på blomman i stället. De blev lite tilltuffsade men de rätar nog på sig. De är roligt att hon vill vara med i alla fall. Kommer nog inte att hända när hon blir 10 tror jag.

Bilden är tagen när det är mörkt ute så den blev inte riktigt rättvisande...

Vi blev bortbjudna på middag idag, palt hos supermamman. Det var riktigt gott och det var längesen vi käkade palt. Tyvärr har man inte hjärnan med sig när man äter palt så det blir alldeles för mycket, jag är fortfarande mätt och lär nog knappast behöva frukost i morgon. Gumman åt en halv palt, hur en liten kan få i sig så mycket utan att få paltkoma. Jaja, återgå till filmen som jag inte riktigt fattar men har ändå fastnat i den.


Hare bra


Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards