CrossCreekRapids

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Ingela - 27 augusti 2008 11:58

hittade denna annons, skrattade gott. Läs och skratta ni också :)

Av Ingela - 27 augusti 2008 08:23

Vaknade 05.15 i morse av att min hund fick ett litet pip och gnällanfall, bara kliva upp och se vad hon ville men väl nere så gick hon och la sig igen och SOMNADE OM! Vilket sätt, ville inte ens ut. Gumman sover fortfarande och klockan är halv nio. Själv hade jag kanske kunnat gå och lägga mig igen men har hunnit massor på morgonen och det är skönt att få dricka morgonkaffet i lugn och ro.

Igår var jag in till stan en sväng och skulle köpa lamellgardiner till kuvösen men med måttet 3,60 var det inget som passade hur jag än pusslade. Blev en vajertråd och detta tyg:

Ska sy gardiner istället, sparade en massa hundralappar på det. Kanske inte det roligaste att göra men blir säkert fint. Ska även försöka mig på att sy två kuddar till soffan där ute. Gubben ska även få göra lite metalljobb så jag får upp min hylla under fönstret. Stativet till skåpet ska han också få fixa nu då jag äntligen har fått in skåpet. Min stora storebror var hit igår och hjälpte oss in med det, skåpet väger bly. Ska idag försöka hinna putsa rutorna och skruva upp lysrörsarmaturen. 

Min Aida har nu slagit ut helt och den är lika vackert blå som jag hoppats på att den skulle vara. Blir helskön då det slagit ut fler knoppar på stängeln.

Nä, nu ska jag ut i kuvösen ta mig en kopp kaffe och en ryk i lugn och ro innan jag väcker Gumman, ska nog förbi dagis idag och sen hämta symaskinen hos mamma. Tror även jag får mitt blompaket från Grekland idag så det ska också hämtas ut.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards