CrossCreekRapids

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Ingela - 29 augusti 2008 21:54

Japp blev utringd på jobb idag, jippi, äntligen får man göra lite nytta. Blev en liten inskolning på dagis igår för Gumman, gick bra. I morse hade hon inte ens tid att säga "Hej då" utan slet av sig kläderna och in direkt. Däremot var hon jättetrött när jag väckte henne i morse strax efter sex, inte van efter sommaren.

Efter jag jobbat klart drog vi iväg in till stan (Piteå) för att inhandla höstmössa till Gumman. Inte lätt att hitta då de flesta affärer verkar tycka att basker och fluffiga modemössor passar på ett ur och skurdagis. När det blev lite dyrare mössor, hittade en vintermössa också. Praktisk då den har både mössa och halskrage i samma, ser ut som en hjälmluva. Sen fick Gumman själv välja en höstmössa. Blev en randig rosa mössa. Suck, jag är less på rosa, att könsindelningen ska börja innan två.

Vi var in en sväng i går också,  då hittade jag höstkängor åt henne på halva priset. Joggingskorna är nästan för små och inte direkt varma heller. Blev även en sovdress till dagis i mjuk skön fleese, fingervantar (stackars dagispersonal) mockasiner och en räkmacka på Ekbergs. :) Det är en stor nackdel att bo i Norrland och ha barn på ur och skur, klädkontot är horribelt men kul har hon i alla fall, det är det som räknas.

Själv har jag då upptäckt att jag fått fel lysrör till terrariet, jag blir så less. Jag bad om dagsljusrör men fick kallvita. Nu ska jag beställa från Internet så det blir rätt. Det är inte meningen jag ska få ordning på det där skåpet, det har bråkat sen dag 1 med tillbehören. Fel bakrund, fel armaturer, nya bakgrunden kommer inte, fel fogger men blev ändå rätt då de beställt en dyrare som jag fick till samma pris som den billigare... ja och nu då lysrören. De passar i garaget så Gubben ska få ta dem dit. Har inte tänkt offra några dyrgripar för några sketna lysrör. Ska vara ordentligt på en gång.

Nä, en ryk, hopp i duschen och sen i lådan. Är dyngtrött.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards