CrossCreekRapids

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Ingela - 11 augusti 2008 19:59

Det blev en heldag på stan (Skellefteå) med moster. Har inhandlat en ny vår och höstjacka, tre baströjor (vit, svart och grå), en tjocktröja, tre höstaster att plantera i kuvösen, en orkidé (så ovanligt) och ett par vår och höstskor. När jag äntligen kom hem var totalt knäckt, min rygg håller på att gå av känns det som. Nu ska jag ligga och slöa ikväll för att städa ur min garderob från skit i morgon. Äntligen. Ska göra mycket i morgon, dels garderoben sen siliconera terrariet och plantera mina nyinköpta till kuvösen. Vad blir det då? Förmodligen bara dammsugat... bättre än inget i alla fall.

Nä, inta horisontalläge och glutta burken.


Hare bra

Av Ingela - 11 augusti 2008 08:30

Har inte hunnit skriva här på ett tag, när Gumman har lagt sig har jag själv dött i soffan med en bunke popkorn. Har hänt en stor sak sedan jag skrev sist och det är mycket därför jag inte hunnit/orkat skriva heller. Jag och Gubben gifte oss 080808, här hemma i hemlighet. Hade bara tre vittnen här. Var skönt att slippa allt bök och stök som kan vara runt ett bröllop. Ska ju gifta sig för att man älskar varandra och vill leva med varandra tills man gammal, rynkig och grå, inte för en jättefest som varar ett par timmar.

Annars har jag hunnit på biblioteket som hade utförsäljning på böcker, 2 kr/st så det blev ett litet gäng till Gumman, var dock redan rätt utplockat.

Blev då på sniskan, ids inte vända det, krök på nacken istället...

På Nolia har jag även hittat två kuddar till soffan i vardagsrummet. Det är snudd på tantvarning på dem. 

Är nog den enda kisse som tar sig in i detta hus. Är inte direkt förtjust i katter men har ändå börjat snegla lite åt katter, skulle vara bra för gnagarna. De blir inte fler om man skaffar katt. Vill då ha en Norsk Skogskatt och de är inte direkt billiga har jag upptäckt. Hittade en helsöt kattunge i Umeå tror jag men gick lös på 6000:-. Vet inte om jag skulle släppa ut en sådan dyr katt själv och då gör den ingen nytta heller. Hur man än gör så har man arslet bak. 

Har även fått hem en ny orkidé, en Neofenetia falcata.

Liten och söt, passade bra i ett nästan överfullt vardagsrumsfönster. Ja, några till kan jag nog knöka in. Mitt skåp artar sig, det är målat klart nu och ska siliconeras idag sen montera armaturer och lysrör sen är det klart att dra igång. Ska bli kul och se om jag lyckas hålla något levande där inne.

Nä, nu ska jag upp och hämta Gumman så hon får lite frukost sen bär det av till skellefteå. Måste ha lite nya kläder. Det jag har här hemma ser mer ut som urtvättade disktrasor. Kanske var att ta i men snudd på. Är bra på att gå på stan men oj så dålig på att köpa kläder till mig själv, köper hellre till Gumman. Det är roligare.

Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards