CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Ingela - 2 februari 2009 20:14

Igår var vi till Broder och Susanne och hjälpte dom fixa lite i huset. Det blev mest passa lilleman för oss tjejer och pimpla kaffe. Gubbarna jobbade så bra så utan oss hängandes över axeln. Det brukar ju stämma med "Ju fler kockar desto sämre soppa".


På fredag har mina elever ledigt och vi lärare ska iväg på kompetensutvecklingsdag som det så fint heter. Har inte den blekaste vad den ska handla, måste forska lite i det. Sen är det bara tre veckor kvar till sportlov, ska bli skönt att vara ledig en vecka och smälta allt det nya som jag blev inkastad i men kul är det. Jag trivs.

Idag har mina elever varit som kalvar på grönbete, solen har kikat fram och den lyser rakt in i mitt klassrum. Allt ljus och ny energi gjorde att de formligen fick spring i benen och inte alls ville sitta stilla och lyssna. Kul att se 18 åringar (de flesta är runt 18) bli som 5 igen och längta ut. Jag gjorde också det...


Nä nu ska jag gå vika helgen tvätt, blev en del. Varför vara smart och göra det på en gång? Sen blir det kvällste och burken.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards