CrossCreekRapids

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Ingela - 28 februari 2009 23:31

Hur Norrland är jag?


Jag har kört:

[x] snöskoter.

[x] Traktor.

[x] Bil.

[x] Lastbil.

[x] Fyrhjuling.



Jag har ätit:

[x] Souvas.

[x] Västerbottenost.

[x] Surströmming.

[x] Pitepalt.

[x] Tjälknöl.



Jag kan åka:


[x] Skidor

[x] Längdskidor

[x] Skriskor

[ ] Snowboard



Jag har upplevt:


[x] Snöstorm.

[x] Minus 30 grader.

[ ] Lämeltåg.

[x] Midnattsol.

[x] 2m Snö (Aldrig uppmätt men med skottandet så känns det som 3m)



Jag har:

[ ] Druckit mig full på hembränt.

[x] Varit nära att förfrysa mig.

[ ] Sovit utomhus på vintern.

[ ] Badat isvak.

[x] Plockat Hjortron.

[x] Träffat på ren i det vilda.

[x] Träffat på älg i det vilda.

[ ] Träffat på björn i det vilda.

[x] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.

[ ] Sett Dunderklumpen.

[x] Jagat vilt.



Jag:


[x] Bor i Norrland.

[ ] Är fåordig.

[x] Pratar Norrländsk dialekt.

[x] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.

[ ] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.

[x] Jag känner/är en Same


27 av 36. Godkänt eller???

Av Ingela - 28 februari 2009 20:14

Solen har strålat från molnfri himmel idag och det har bara varit ett par minus. Mamma och H tog Gumman med sig då de åkte ut med skidorna. H har en fjällpulka hon ligger i och jag skulle passa på att fota lite i solskenet. Batterierna i cameran var som vanligt slut så jag skulle byta men alla AA-batterier (eller de flesta) är på rymmen. Jag har ett i mp3:an och två i kameran sen ska det finnas fyra till men det fanns bara ett. (Vi har uppladdningsbara) Undra var sjutton de har tagit vägen för det är bara kameran och min mp3a som har dessa batterier. AAA-batterier har vi en miljon av, undra om de komverterat? Nu är då i alla fall de i kameran på laddning så förhoppningsvis har vi lika fint väder i morgon.


Annars har vi varit ute 90% av dagen, in för att äta bara. Jag har varit in ett par gånger och kastat om i maskinerna så nu har jag massor att vika. Får se när jag ids det. Inte i kväll i alla fall. Jag ska dö i soffan och kolla in AFV just nu sen blir det Wallander. Jag orkar inte se långtradarmelodifestivan med den underbart enerverande Petra Mede... 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards