CrossCreekRapids

Alla inlägg under oktober 2008

Av Ingela - 22 oktober 2008 06:59

Tigerbalsam, oj vad bra det är men oj vad man stinker. Smörjde in nacke, axlar och skuldror innan jag gick i säng. Gubben gnällde över att jag stank och mina ögon tårades faktiskt av ångorna i sängen. Idag känns det mycket bättre där bak och huvudvärken är som bortblåst. Dock känner jag mig lite mossig men det beror på huvudvärken igår. Känns alltid lite "lurvigt" dagen efter en sådan huvudvärk.


Vad händer idag då? Jag har absolut ingen aning. Ska försöka hinna med lite i alla fall. Tvätta måste jag göra som vanligt, plocka bort lite och sen vänta på klippningen av Susanne. Ska bli skönt att få bort svintotussen på huvet. Vildvuxen så det förslår, för kort att ha det som långt och för långt för att göra en kort frisyr. Sabla mellanläge. Ska försöka hinna göra en sockerkaka också så jag har nå att bjuda på för ovanlighetens skull :)


Ha en bra dag.

Av Ingela - 21 oktober 2008 21:37

Det började bra, en lång skön promenad ute i solen med Gumman och K. När jag kom hem kände jag en molande huvudvärk som kom smygande. Spänningshuvudvärk, jippi. Det brukar inte bli så mycket så jag orkade inte bry mig men den eskalerade sakta och när jag la Gumman för att sova middag hade jag så ont i boetten att jag visste inte hur jag skulle bete mig. Blev att ta två tabletter och gå lägga sig i vardagsrummet, somnade nog samtidigt som Gumman tror jag och vaknade kvart i fyra. Boettvärken var nästan borta men tog en till tablett för att få bort det sista och tänk det gjorde den men magen blev lite mindre glad av tabletterna.


Efter middagen som stackars Gubben fick göra då jag inte hunnit drog jag iväg på föräldramöte. Skönt att komma bort lite. Mötet handlade mest om hur verksamheten är uppbyggd och om deras likabehandlingsplan. Matnyttigt men kanske inte det roligaste att lyssna på.


Nu hopp i lådan och hoppas på att min nacke och rygg är i bättre skick i morgon så jag slipper ont i boetten.


Ha de bra

Av Ingela - 20 oktober 2008 20:43

Jepp, lillan har börjat hosta lite, inte mycket men ändå. Hon har varit på dagis idag då hon inte är påverkad av det. Jag känner mig knäckt och tätt i näsan. Kan i och försig bero på lite sova i natt. Gumman vaknade vid ett snåret av någon dröm och ville ha lite tröst. Var inte så farlig, la ner henne i sängen igen, gav tutten och strök henne på kinden, sen somnade hon om. Jag med min knäppa nojja om att alltid pissa på natten då jag vaknar gick ner på dass. Upp och sova igen för att vid femsnåret vakna av den pälsbeklädda gnällspiken nere i hallen. Gnäll, gny, gny... Suck... somna om. Vaknade sedan en stund innan väckaren av pälsbollen, denna gång uppe i hallen utanför dörren. Fräsa åt jycken och sen glo i taket tills Gubben skulle upp då följde jag med. Ingen idé att frotsätta försöka sova...


Sen jag hade skjutsat Gumman på dagis kom K förbi och lånade dator och dusch. Hon visade mig även lite stickteknik :) hon är grym på sticka. Kan inte fatta hur man kan sticka mudd samtidigt som man dricker te, pratar med den framför OCH har ögonkontakt. Det är för mig en gåta. Försöker lära mig, övning ger färdighet.

Sen jag hämtat Gumman på dagis var vi ut och gick en timma i duggregnet, det var skönt. Har börjat få in en liten vana på promenaderna.


Nu ska jag fixa kvällste och se CSI.


Hade bra

Av Ingela - 19 oktober 2008 20:27

Idag har det inte hänt mycket, jag var ut och gick en timma på eftermiddagen och på hemvägen blev det ta en massa kort, som synes nedan i förra inlägget. Ett kort jag tog där gammalt möter nytt.

Rundbalar vs gammal hölada. Denna är en av två timmrade lador som är kvar i byn. Resterande har rasat eller blivit "kolade" när de inte behövdes längre. Synd tycker jag för de är charmiga där de står sådär lite hutt om butt ute på åkrarna. Denna lada är grannens, en gammal man som inte har renoverat kåken sen jesus gick i kortbyxor. Han har utedass och ingen dusch, knappt rinnande vatten. Tvättmaskin finns men står ute i fuset (ladugården) så den används endast på sommaren. Han klagar inte, tycker modernigheter inte funkar osv. Ja, bara han är nöjd så.

I veckan ska jag försöka färdigställa en massa projekt som har legat hur länge som helst, få se vad jag hinner...

Nu ska jag i alla fall göra kvällste och dö framför burken.


Ha en bra kväll. 

Av Ingela - 19 oktober 2008 19:06

Av Ingela - 18 oktober 2008 19:53

Min Zygopetalum blommar igen, dock bara med en blomma denna gång.

Så här blev mitt fönster ut just nu i vardagsrummet...

Lite hutt om butt men de trivs i alla fall och blommar :)

Av Ingela - 18 oktober 2008 18:44

Jaha, vad har vi då pysslat med idag? Allt och inget känns det som. Har inte gjort något som syns i alla fall. Tvättat fönster inne, tvättat, vikit skiten och pysslat om mina orkidéer. K från Stockholm kom idag, hon bor hos våran Granne då hon är upp. Hon hade med sig en påse kläder från N och det var välkommet. Även två par stickade vantar till Gumman var med. Beggade kläder är guld värt, en höst-och-tidig-vinteroverall följde med i klädpåsen och det behövdes verkligen. Gumman har snart vuxit ur sitt höstställ och jag har varit i valet och kvalet om att köpa nytt. Det är ju ändå snart dax för vinteroverall men ändå så har jag känt att det varit nog så tidigt att börja med den. Problemet löst nu när hon kom med denna. Nästa problem blir vinteroverallen. Kan hon ha den från i fjol? Knappast, men inte dax än för den så jag tar det sen. Framförhållning, vad är det?


Nä, nu ska Gumman i säng och jag ska ännu en gång kasta om i tvättmaskin och tumlare för att sen stå vika skiten. Finns det något tråkigare?


Ha en bra Lördagkväll.


Av Ingela - 17 oktober 2008 07:37

Igår var det kallt när vi klev upp och rimfrost och dimma låg tät över marken.

På vissa ställen när jag körde till dagis var det som att köra i mjölk, såg inte många meter framför bilen. Sen kör jag fortfarande (ja, jag vet jag är lat) på sommardäck så fort gick det inte.

Idag är vädret inte alls lika "vackert" som igår. När vi klev upp spöregnade det och var plus en ute. Just nu toksnöar det och är noll. Kommer att bli snorhalt ute nu...

På morgonen uppskattar jag min vedspis i köket , den värmer upp benmärgen. Den är inte den modernaste på marknaden och snygg? Ja, jag vet inte... (har sett mycket snyggare) men oj vad gott och varmt det blir av den.

Tyvärr har den ingen snygg glaslucka som supermammans så man kan se elden men den värmer. :) Suverän när strömmen har gått och middag behöver serveras, bara laga här, varmt som satan blir det men vi får varm och lagad mat i alla fall.

Nä nu ska jag sluta sitta här och babbla, Gumman har vaknat så nu blir det frukost. Varm choklad idag med limpmacka. Mumma för själen.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards