CrossCreekRapids

Alla inlägg under oktober 2008

Av Ingela - 6 oktober 2008 16:25

Mitt fotoalbum blev fullt igår men nu har jag fyllt på med 100 till... här kommer de som inte kom med igår.

Av Ingela - 6 oktober 2008 16:09

Skulle kliva upp med Gubben klockan 05 i morse. Jag vaknar och känner mig utsövd, hmm det borde jag inte göra efter bara 6 timmars sömn. Tittar på klockan och inser att den är 07.00 Jisses Gubben börjar då och det är bara en timma innan Gumman ska till dagis. Vi sprang omkring här som två värpsjuka hönor, Gubben tog sig iväg på 5 minuter och jag fortsatte mitt virrande. Väcker Gumman halv 7 och lägger iväg kvart i ungefär. Inte så jättesena men man blir aldrig normal efter en sådan här morgon. Själv drog jag iväg till skellefteå efter att jag lämnat Gumman och satte mig på AF, inskrivning, bara krypa till korset och vara "mobil" dvs kunna ta jobb i hela sverige. Jag har ingen lust att lämna familjen och huset för att veckopendla som min handläggare tyckte var en mycket bra lösning. NEJ tack till det. Tänk att bara få träffa familjen och Gumman någon helg då och då. Hemska tanke.

Som arbetslös och inskriven vid AF har jag bara skyldigheter och inte en rättighet. Inte ens a-kassan, nekar jag jobb så blir jag avstängd från kassan och får då inte pengar alls. Jag har alltså med denna inskrivning skitit ordentligt i det blå skåpet...


När jag kom hem käkade lillan mellis och jag gjorde klar tofflorna som hamnar på denna sida sen i kväll. Nu blir det fixa middag och se när besöken dyker upp. Blir spagetti idag, mums, var ett tag sen då Gubben inte riktigt gillar det.


Hade bra

Av Ingela - 4 oktober 2008 23:32

Här har jag gått och trampat, vankat och kikat men nu har den äntligen öppnat sin knopp. Min Haraella odorata med första blomman för mig.

Liten men förnämligt söt.


I morse när jag klev upp dalade det vita flingor från himlen, jippi, snö! Den låg dock inte kvar många sekunder då det hela gick över i ett surt höstregn. E och K var hit idag och vi passade på att bränna ett par höstbrasot, typ Majbrasestora saker. Brann fort, trots regnet då det var mycket torra löv i dem så inge njuta av elden här inte .


Nu ska jag hoppa i bingen, trötter idag.


Hare bra



Av Ingela - 3 oktober 2008 21:58

De hade ett företag där som ville anställa folk så jag åkte dit och jag var inte ensam. Var enda parkering runt AF var upptagna så jag ställde mig på MAX. När jag kom tillbaka 35 minuter senare (nä, det tog inte längre tid) så hade min bil en ilsken gul lapp på rutan. Reklam tänkte jag men det var en kneka p-bot. Fick den för att jag inte var gäst på MAX. Hur sjutton kan p-lisan veta det? Tiden börjar på boten en minut efter att jag parkerat. Skumt...

I alla fall så lät det hoppfullt om att få jobbet men det är inte klart än, håller dock alla tummar och tår. Det är iof bara max två månader men ändå det är pengar. 


Var efter det förbi Susanne och kikade på nya fina vardagsrummet och A:s rum. Oj, så snyggt, kliar i mina att börja hemma nu igen. Här är inte gjort något sedan -90. Morsan har visserligen en diskret inredningsstil så det ser inte alls hemskt ut och det är inte heller nedsunkat men ändå. Det är inte riktigt vi...


Nä, kvällste sen hopp i bingen


Hare bra

Av Ingela - 2 oktober 2008 20:28

Gumman vaknade på strålande humör i morse och så ska hon på dagis, typiskt. Hennes glada humör varade hela dagen så jag fick ta del av den från kl 13.

Själv dolade jag på hemma medans hon var på dagis men det känns som att skrotet bara flyttar på sig, rensar ut en hög och ändå finns det lika många kvar. Fattar det inte. Hunden löser hår för en hel kennel och dammsugaren skulle behöva gå konstant men orka. Vardagsrummet ser ut som en smärre krigszon men det beror mest på mitt kära orkidéskåp som håller på att ställas i ordning. Tänk om det kunde gå fort någon gång. Måste ta mig i kragen med mitt hem så det börjar likna ett hem och inte en stor avstjälpningsplats.

När jag hämtat Gumman åkte vi till Piteå, lagade punkan på däcket och sen gick vi på stan en kort sväng. Köpte virknål storlek gigantisk då jag ska virka en trasmatta. Sen åkte vi till äldsta storebror och käkade middag. Långt mellan gångerna vi är dit.

Nu ska jag kvällsmysa lite med te och tv.


Hare bra

Av Ingela - 1 oktober 2008 17:37

Den här middagen var klar när makaronerna kokat klart! Bytte ut fläsket mot bacon och använde västerbottensost. Blev jättegott!

Smidig när Gumman står och hänger i byxan och är hungrig.

Av Ingela - 1 oktober 2008 15:02

Skitkasst humör, allt jag tar i går sönder, allt jag gör blir fel, det ser förjävligt ut här inne och det är heltaskigt väder ute. Blåser och är grått. I senaste höststormen for dessutom alla vackra löv från träden så nu är det bara kalt och trist.

Undra om jag törs gå ut och hämta ved, då rasar väl traven och vedkorgen går sönder... SUCK... jag hatar sånna här dagar.

Pricken över i:et är att Gumman har en av sina värre pill och klätterdagar. 

Nä, dags att göra något åt eländet och vända dagen till något bra så man åtminstone slipper gå lägga sig arg...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards