CrossCreekRapids

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Ingela - 7 november 2008 21:46

Det syns på molnen att de är fulla i snö men vill det snöa? Nej då inte alls. Det är "varmt" och kallt om vart annan men inte en flinga så långt ögat kan nå. Det enda jag har i gräset är frost och åter frost.


Jag och Gumman var ute hela förmiddagen, det var runt nollan men rått ute så jag frös en del. Gumman var varm och hade absolut ingen lust att gå in när det var dags för lunch. Blev bärgning av liten dotter. Hon sov dock sött efter maten. Tar på att vara ute och upptäcka världen. Inte mycket till bekymmer, tänk om man var liten igen. Äta, sova, leka och få kärlek. Inga hemska räkningar, jobbsök, trasiga bilar, tvätt, städ, laga mat, ansvar och andra tråkiga saker som kommer med åren.


Med bilfan har det inte hänt nått nytt, Gubben har lite nya teorier som ska testas i morgon. Han surrade något om givare, styrbox och tändspolare. Jag tror det är ett gigantiskt elfel/jordfel som gör att den får spunk. Elfel brukar vara kluriga då den visar felen på konstiga ställen. Det är inte första gången i så fall men förr har det bara varit lysena som spelat spratt. (Jag lägger ut blinkersen och bromsjusen blinkar medan blinkers och bakljus blir bromsljus) Hatar elfel.


Eldar gör jag massor, tror jag måste klyva ännu mer ved vid juletid tror inte våra två travar kommer att räcka hela vintern.

Det ser ut att var massor men det är strykande åtgång på den. Mamma och H eldar även de från dessa travar på helgerna. Tur vedhuset är fullproppat. Vi försöker tömma det för att börja om igen. Veden längst in är rätt gammal men syns inte mycket då vi är där och hämtar för att klyva. (Vi hämtar med traktorskopa) Evighetsprojekt känns det som.


Nu ska jag hoppa i duschen och sen se idol klart.


Hare bra

Av Ingela - 7 november 2008 12:50

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards