CrossCreekRapids

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Ingela - 9 november 2008 19:35

Min bil funkar igen! Det är så skönt. Nu kan Gumman åka på dagis i morgon och jag kan hälsa på folk igen. Wonderful!

Tack älskade Gubben min för att du fixade den. Det var hans Fars Dag men jag gjorde god middag till honom i alla fall. Fläskfile med hemmagjorda potatisklyftor i hemlig örtblandning. Självklart beasås och sallad till.

Det visade sig vara två fel på bilen, det första var då jordkabeln och det andra var en trasig packning som gjorde att den inte gick på cylinder fyra. Den sög helt enkelt bara luft där... Nu när jag testade den så är den mycket rappare (trots moppemotor som Gubben säger) och svarar bättre på gasen. Plus att min tomgång är normal för ovanlighetens skull. Den lät nästan inte nått alls. Dieselknacket är borta!


Blev inte baka idag heller, slut mjölk, så ovanligt NOT. Ska försöka hinna i morgon när Gumman är på dagis. Blev mest vara inne pga dimman som låg tjock över landskapet. Lite fota blev det i alla fall.


Nu blir det natti natti för Gumman, lite sent men P har varit här idag och hjälpt Gubben så det blev lite fördröjning. P är ju stora idolen. Sen blir det kvällste och massaga Gubbens onda rygg som tack för hjälpen.


Ha en bra kväll.

Av Ingela - 9 november 2008 19:33

Av Ingela - 9 november 2008 10:02

 Utmaning från Supermamman.


Reglerna för denna utmaning lyder:

*Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.

*Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

*Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka dem.

*Låt dem få veta att de har blivit utmanade!


1. Gillar vintern bättre än sommaren.

2. Är insnöad på orkidéer.

3. Gillar inte att simma i bassäng, ser botten...

4. Älskar skor, har minst ett par för varje tillfälle.

5. Har en grym björnfrossa, trots att jag aldrig träffat på någon.

6. Är mer mörkrädd inne i stan än ute i skogen på natten. 

7. Älskar kor i alla dess former. 


Jag utmanar de som inte har gjort denna tidigare då den verkar ha gått runt ett tag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards