CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 november 2008

Av Ingela - 8 november 2008 19:46

Gubben har fyndat ett fel på bilen! Jordkabeln var/är inte vad den borde vara, torr och knastrig. Den gick av då han tog i den... inte bra alls. Nu hoppas jag och håller tummarna ännu hårdare att det är enda felet på bilen. Jordfel kan ge de mest spunkade symtom nämligen. P skulle komma med grejer i morgon så vi kan byta ut kabeln.


Idag har det regnat, regnat och regnat igen så jag och Gumman var inte ute länge, vi gick ner till mamma och H och fikade. Gumman roade sig med att kuta i alla vattenpölar på vägen ner till dom. Har svårt att behärska mig själv, det ser så kul ut och det är kul! Har inte blivit ett enda kort idag, alldeles för blött för det ute.

Baka har jag inte hunnit göra då vi fick främmande på eftermiddagen av moster och hennes karl R. Får ta det i morgon. Har dock pysslat om mina orkidéer och upptäck fler blomstänglar. Min Masdevallia tovarensis håller på att slå ut nu. Har inte sett den blomma tidigare så det blir spännande.


Nu ska jag göra kvällste och se Stjärnor på is.

Hejja Marcus!


Ha en bra kväll.

Av Ingela - 8 november 2008 09:02

Vaknade i morse och tänkte grypa ihop med Gubben men det fanns ingen där. Glutt på klockan, strax efter 7... han hade redan klivit upp. Förmiddagsveckorna har sina fördelar. Han är annars av den morgontrötta sorten och brukar inte vakna till förrän vid 9-10 snåret med väckning. Fanns morgonkaffe och en varm spis då jag och Gumman drullade ner vid halv 8.


Idag då? Har inte mycket inplanerat. Jag och Gumman ska måla lite med vattenfärger nu en stund innan vi går ut. När hon sover middag ska jag baka frukostbröd, det är det enda jag planerat. Tar dagen som den kommer idag. Gubben ska mordhota bilen och förhoppningsvis kunna laga den idag. (Håller tummarna) Less att vara utan bil.


Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards