CrossCreekRapids

Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Ingela - 11 maj 2008 22:21

Då inte ultraljudsdosan funkade i inglasningen mot mössen och råttorna har nu ett antal fällor placerats ut. I inglasningen är det nu åtta fällor och i rabatten under köksfönstret är det sex stycken fällor. De är inte ens skygga längre! Var ut och rökte och de knatade omkring i inglasningen som att det vore deras!!! Funkar inte detta så blir det anticimex. Vi har lortar överallt i inglasningen, på bordet, stolarna, hyllor, krukor och urnor. De har käkat upp mina pensér till oigenkännlighet och ute i rabatten knipsar de av allt grönt som kommer upp... Satans jävlar!


Ville bara avreagera mig... 

Av Ingela - 11 maj 2008 18:45

Igår var vi då på min kusin M;s bröllop, hennes syster S döpte sin som i samma veva. Morgon började med att vi vaknade före väckaren, och tänkte "oj, vad mycket tid vi får nu." Säkert, i mitt huvud ja. Klev upp vid sju, mamma, hennes särbo, syster och hennes samo skulle dyka upp vid halv 11. Fram till efter frukost flöt väl det mesta på som vanligt, sen började helvetet. Jag sminkar mig väldigt sällan och använder klänning ungefär lika sällan, för att inte tala om hur ofta jag försöker mig på en snyggare frisyr. Håret när jag var klar såg mest ut som att jag kört fast med elvispen i det och sen bara satt upp resterande testar med nypor. Suck, spraya fast. Sen då sminkjävlahelevetet, första vändan såg det ut som att jag hade plockat en stackars fluga på sina ben och satt som ögonfransar och sen gått en rond i boxning, tvätta bort, gör om, gör rätt. Efter den pärsen insåg jag att nylomstrumpyxor inte existerade i mitt hem, ringa morsan, jodå hon hade hemma skulle ta med sig. 15 min senare ringer hon, trasigt alla utom ett som hon skulle ha. Jaha knästrumor blev det, var det enda som fanns. Kan det bli sämre? Jodå, sen skulle gumman kramas lite och vips var min elvispfrisyr ett skatbo med lossnade testar, gör om och spraya ytterligare en halv flaska. Sen hittar Gubben på "bilen är skitig, måste tvätta lite", detta då en timma innan morsan och gänget skulle dyka upp, paniken stiger. Vi skulle ha kaffe och grejor med också, skit i fikat. Gumman sprang fortfarande naken. Plocka ihop skötväska, klä sig själv. Nu kommer gubben in och börjar göra fika och mamma kommer. Kasta i Gumman lunch, byta blöja och klä på henne. Gubben fixar sig i samma veva. Sen iväg.


Det tog sina tre och en halv timma till Sorsele, vigseln flöt på bra och Gumman fixade kyrkan rätt bra, med lite Imse Vimse Spindel och min mobil var hon riktigt go och glad. Dock åkte mobilen i backen några gånger men vad gör det? Ute i Sorsele blåste kallare än satan och vi hade inte med några jättebra ytterkläder till Gumman, det var ju +12 hemma och vindstilla. Om man nån gång kunde tänka. Det blev inte stå många minuter utanför kyrkan precis utan kasta sig i bilen och till festlokalen. Vi var inte särskilt länge på festen, åt förrätt och huvudrätt sen åkte vi hem. Klockan var väldigt mycke för Gumman då vi for vid halv nio. Hon var så trött att hon inte ens kunde med sig själv. Vi var hemma vid midnatt och gumman sov ända till halv nio i morse så lite sovmorgon blev det.


Idag har vi vårstädat lite ute på tomten och mamma med särbo kom på eftermiddagen. Vi har frossat i surströmming så nu luktar kåken surfisk för hela slanten.


Jaja, glutta burken och mysa med Gumman innan hon ska gå sussa.

 Foton kommer senare på The Wedding.

Hare bra. 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards