CrossCreekRapids

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Ingela - 14 maj 2008 19:30

Idag har absolut inget hänt här hemma, lämnade Lea på dagis och sen hem och fixa med skolan och skriva CV för framtida jobbansökningar. Har sökt ett jobb idag så vi får se vad som händer.


Nadja, min vovve har just nu ett mindre hysterianfall. Jag tror hon ser spöken, hon står i hallen och glor in i köket med svansen mellan benen. Ser ynklig ut som bara den, skakar gör och hon också fast det är egentligen inget ovanligt med det. Hon har varit en shaker hela sitt liv.


Sen läste jag i tidningen för nån dag sen att landsbyggden nära stan ska hållas vid liv. Min första tanke är då landsbyggden långt från stan då? Ska inte vi också få ha en levand landsbyggd? Jag blir så sur när vi långt bort från stan ska glömmas bort. Här släcks gatulysen för att det kostar för mycket att ha de lysande! Förmodligen skulle vi kunna ha kvar våra kära lysen om de släckte gatlysena inne i stan på dagen. Sen är det hemskt att det står tomma hus här ute i byarna. Fina åretruntbostäder som de har kvar som sommarstugor. Visst kan ändå yngre par få köpa dessa hus billigt så att våran landsbyggd hålls levande och inte blir en sommarstugesamhälle.


Jaja nu ska jag pyssla med annat, sitta här och muttra gör inte att landsbyggden hålls levande...


Hare bra 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards