CrossCreekRapids

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Ingela - 13 maj 2008 20:32

Idag har vi spånat på vårat temaarbete vi ska ha med elever ute i verkliga livet. Det blev kreativt arbete utifrån en saga. De ska få jobba med saker från naturen, färger och dans. Låter det tjorvigt? Jodå, jag har inte riktigt koll själv ännu. Det ska i alla fall utmynna i en utställning på universitet. Ja, jösses.


Det har varit vårfest på gummans dagis idag, min lilla Gumma har sjungit någon ankvisa. Jag trodde hon skulle utbringa ett jättevrål när draperiet drogs bort och hon såg allt folk men icket. Hon började sjunga och dansa. Jag lovar hon var sötast på stället, fast det tycker nog alla föräldrar om sina egna barn. Fick även träffa hennes polare T:s föräldrar. Det visade sig vara en gammal klasskompis till mig som är pappa till T. T brukar alltid eller oftast möta henne i dörren på morgonen när vi kommer. Hon har inte heller alltid tid att säga hej då till mig utan vill in och leka. Visst känns det lite i lillhjärtat då hon inte har tid men samtidigt är det skönt för då vet jag att hon trivs bra där. Det är ändå det viktigaste. Gumman hade även gjort en fin fjäril på dagis med hjälp av lite färgat papper och piprensare, hon hade även planterat en solros och det fick följa med hem. Nu börjar det alltså med allt alster från dagis som ska med hem. Visst är det kul men kan man ha kvar allting och när kan man börja rensa ut? Svårt...


Jaja dags för en dusch, lite te, porrsurfa orkidéer och sen nanna sussa. Ska ut i skogen i morgon och plocka kottar, kvistar och mossa till lektionerna vi ska ha. Roligt...


Hare bra.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards