CrossCreekRapids

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Ingela - 27 maj 2008 20:32

Fick stora städilet idag nu när jag köpt nya blommor. Tömde hela kuvösen och städade upp allt vad råttskit och annat äckel heter. Industridammsugaren fick gå ett tag. Blev så fint. Slängde bort dynorna till trädgårdsmöblerna, ska köpa nya. Var så mycket råttskit på dom så även om jag tvättat dem skulle jag inte vilja sitta på dem. Ser lite naket ut utan...Köpte även en Incarveilla att sätta i bänken i kuvösen, inne i hörnet. Har funnits en pion där men har inte dykt upp på två sommrar så nu får det bli något annat där. Har inte planterat den ännu, gumman vaknade innan jag hann men kommer att bli tjusigt det med. Sen har pelargonera fått flytta ner på golvet med två tomatplantor och de nya pelargonerna. Mina gamla är inte alls lika fylliga och stora så de skäms nog en del. Ska in och köpa gödsel i morgon och plantera om dem så de har en chans att visa vad de kan. De kan nämligen...Sen satte jag rosen och tre vita hänglobelior i min gamla gjutgärnsgryta som läkte i botten blev riktigt vackert men vad ska jag nu göra stek i??? De är inte lätta att få tag på precis. Jaja den som söker han finner. Pionerna är rätt imponerande nu, knopparna sväller och runt midsommar brukar de blomma. Måste staga upp de i helgen. Ja, det var väl det jag hann medans gumman sov idag, i morgon blir det tvätta rutorna i kuvösen och torka av trösklarna. Ska även försöka fixa det sista på bron så bilder på den kommer också så småningom. Det börjar arta sig. 

Jo, jag hann spola av bilen med, nu är den inte alls lika skitig. Blev bara med trädgårdsslangen så lite flammig blev den men det är i alla fall inte en centimeter lera på den. Snart är det dax för stora bilrenoveringen med tvätt, vax och dammsugning. Brukar som ta en hel dag.

Jaja, glutta tv, duscha och en hopp i lådan.


Hare bra.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards