CrossCreekRapids

Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 26 december 2008 14:55

Av Ingela - 25 december 2008 19:02

Idag har vi inte gjort ett skit, Gubben vaknade först av alla för ovanlighetens skull. Han fixade kaffe och kom sen upp och väckte mig. Blev frukostkaffe i soffan tittandes på tecknat till Gumman vaknade vid nio. Mer tv-tittande, tecknat och Emil i Lönneberga fanns på tablån. Vid tvåsnåret så for vi över till en granne och fikade lite mera. Väl hemma så gjorde vi enkel middag av Lady och Lufsenstuk, less på julmaten. Nu kikar vi på Miami Ink och myser hela familjen. Gumman jättetrött så där blir det sängen snart sen mer slappa i soffan. Längesen vi degade en hel dag men det har varit skööönt.


Nu ska jag återgå till myset med familjen.

Ha en fortsatt skön kväll.

Av Ingela - 24 december 2008 12:32

Vaknade först av alla här i huset, mös en stund innan Gubben och Gumman kom ner. Grötfrukost blev det för dom, jag drack te och åt mackor. Kan inte med risgrynsgröt...

Maten är klar, granen är klädd, vi väntar nu på Kalle Anka och co. Ska nog trotsa kylan (-19) och gå ut en stund, Gumman ska sova middag strax så hon orkar med ikväll.


Ni får ha en underbar Julafton alla som läser.


Gumman har hjälpt till :)

Av Ingela - 22 december 2008 22:08

Idag var vi in till stan och köpte det sista till julen, det var knökfullt överallt. Gubben lämnade av mig efter 3 parkeringshus så jag kunde börja handla medans han letade p-plats. Inne i stan var det lika fullt med folk som bilar i p-husen. Gjorde mina ärenden fortare än fortast och fick åka hem till lugnet rätt fort, skönt.


Det har kommit ännu mer snö, ca 1 dm har ramlat ner sen natten mot idag. Nu är världen julfin igen. Det ska vara snö i träden vid jul. Just nu blåser det så vi får se vad som hänger kvar i morgon...

Våran mobila bastu i snön. Den går att koppla bakom traktorn för färd till något annat ställe :) Tanken var att den skulle flyttas ner till älven på sommaren men den står så bra här. Problemet är att det går jättedåligt att svänga med bastun bak på traktorn, dragstången är aningens kort...


Nä, se Jordan Rättsläkare klart sen hopp i lådan.

Av Ingela - 21 december 2008 21:32

Gumman har då fyllt hela 2 år idag, blivit "stora" damen. Folk har avlöst varandra hela dagen, en familj har farit så har nästa kommit. Jag var så virrig på slutet att jag ställt strösockret i kylen. Tror Gumman blev nöjd över dagen, både kläder och leksaker fanns i paketen. Tack, än en gång för presenterna hon fick.

Gumman slocknade halv sju nu ikväll, helt utpumpad av allt. När jag la henne sa hon "goom" flera gånger och blev jätteledsen så jag gick. Måste ta reda på vad det betyder... Hon är visserligen inte ledsen länge, hinner inte ens nerför trappen innan hon blir tyst igen men ändå, det är något hon vill. Puss, kram, natti och hej då säger hon rätt rent så något av det kan det inte vara. Någon som har förslag på vad "goom" kan vara?


Nu ska jag svulla popcorn och se film innan jag hoppar i duschen och lådan.

Av Ingela - 20 december 2008 21:07

Idag har vi (jag, gubben, mamma, H och Gumman) varit ner till Umeå, tittat på en fyrhjuling som fick följa med hem. Gubben är nöjd nu kan han ta ner skog även på sommaren och slipper därmed vänta på snön varje år för att ta ner det med skoter. Blev en Polaris av något slag, är inte så insatt i fyrhjulingar.

Gumman skötte sig superbt i bilen, inget gnöl eller gnäll. Hon är helt otrolig ibland.


I morgon fyller lilla Gumman 2 år, då blir det tårta :) och kalas med släkt och vänner. Jag kommer inte ihåg vem jag bjudit så läser ni detta och inte fått inbjudan och känner er träffade: Förlåt och ni är välkomna ändå. :) Det är så många kalas och andra dagar att komma ihåg för oss under December så min "lada" lägger av ibland, sågspånet blir överhettat. 

Måste panikbaka lite i morgon bitti, stora råttan har varit framme och käkat upp allt julbak för mig. Blir nått enkelt har jag kommit fram till.


Mina Dagens bilder är slut och jag måste ut och fota nya, får se när jag hinner med det men nya bilder kommer inom en snar framtid. Jag gillar ju att fota så långt borta är dom inte. Gäller bara att hitta motiv, lite svårt just nu, allt består av snö just nu.


Nä nu ska jag hoppa i duschen och sen ta en kopp kvällste innan lådan.

Av Ingela - 19 december 2008 20:16

Av Ingela - 18 december 2008 13:26

Mina "dagens bilder" är lite missvisande just nu då träden inte alls är så snöiga längre. Här har det varit plus nu i två dagar så det har ramlat ner från grenarna. Egentligen lika bra, det gick av både träd och grenar av tyngden från snön. Har inte varit ut och fotat några nya bilder då vädret verkligen suger just nu.


Igår var jag förbi husvagnslagret hos grannen, de har tagit ut alla husvagnar som klarat sig. Det blev en del.


Inne stog fortfarande de som fått taket över sig. De bökade på där inne för att få ut resterande. Jag var för nervös för att stanna och fota. De lyfte upp taket med en traktor, sen flyttade de på vagnen och  efter detta släppte de efter på taket. Knakade friskt i metallbråtet, rasrisken av resterande av taket är säkert enorm då de bökar på.

 En bild blev det då :) men vilket jäkla jobb att få ut alla vagnar. En fd jobbarjobbarkompis till mamma hade vagnen där och den var tydligen bara skrot.


Idag har jag och Gumman gjort sällsynt lite, vi har mest gluttat på simpson då jag vaknade med jorden spänningshuvudvärk. Inte kul alls. Just nu ligger Gumman och vilar, jag borde göra en massa men tar det sen. Väntar på att tabletten ska verka så skiten släpper.

Nu ska jag glutta tv en stund med kaffet i handen...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards