CrossCreekRapids

Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 14 december 2008 20:42

Av Ingela - 14 december 2008 09:42

och jag har inte handlat en julklapp ännu. Suck, när ska jag hinna det då? Eventuellt på tisdag, Gumman ska till tandläkaren vid 11 sen kanske vi åker in till stan för lite shopping.


Idag bjuder Gubbens jobb på julbord i Öjebyn. Lekfarbror P ska vara barnvakt. Ska bli gott och skoj.


Nu ska jag och Gumman ut och åka spark :) Har fått låna en sparklåda av våra kära Grannar, det är guld. Skulle gärna byta plats med Gumman, nerbäddad i myskiga fårskinn och yllefiltar. Själv får man stå och anstränga sig. Pust.

Ha en bra dag

Av Ingela - 13 december 2008 22:54

Dagen vigdes då till snöskottning...

En hel del snö dök upp under natten och förmiddagen och vårat hus står nu i vinterskrud.

Den ena traktorn kräver en framskottning.

Vovven har allvarliga problem med att ta sig fram.

Nadja gillar snö men en skottad infart är också ganska skönt.

Mammas bil gillar också att få titta fram.

Min och Gubbens står tack och lov under tak :)

Totala snödjupet är nu uppe i 60 cm Tjoho!


Gubben har idag även fixat V:s skoter och vi återlämnade den ikväll som en liten surprice. Vi ringde aldrig och sa att den var klar och att vi var på väg utan dök bara upp. Vi gjorde nog hans jul då vi kom med den. Jättesmile och ut och köra blev det.


Nu ska jag glutta tv en stund innan lådan. 


Av Ingela - 13 december 2008 22:53

Av Ingela - 13 december 2008 09:36

Snöbollen har landat. I natt har det då kommit 25 cm ny tung snö. Dagen kommer att vigas till snöskottning och plogning. Vovven hade problem med att ta sig fram.


Sen får vi se vilka som dyker upp då Gubben fyller år. Han har inte bjudit någon men kanske någon minns det.

Vi har då myst hela familjen på morgonen med ljus, lussemusik (på radio), kaffe och lussebullar. Gumman valde dock mjölken istället. :)


Nu ska jag och Gumman ut och börja tampas med snön, Gubben sitter redan i traktorn. Jag ligger efter!


Ha en God och skön Lucia där ute.

Av Ingela - 12 december 2008 16:29

Där fick man då för att man står och bakar en hel förmiddag. Har gjort hallongrottor och lussebullar. Min rygg tycker inte riktigt om den ställningen och brakade ihop ungefär halvvägs. När allt var klart och jag fick röra på mig en stund så gick det över, tack för det. Mina ryggmuskler är inte vad de borde vara sen jag slutade rida regelbundet.

Skulle verkligen behöva ta upp ridningen igen men vars hittar man en vettig häst och sen är jag av den åsikten att jag betalar inte för att ta hand om någon annans häst ett par gånger i veckan. Jag utför ett jobb och ska då egentligen ha betalt om man ska hårddra det. Tycker det är hemskt att många småtjejer går på den niten och betalar för sköta en häst.


Nu ska jag ta och efterlysa mamma och H för att se om det blir någon middag i kväll. De ska dyka upp men frågan är när?


Ha en bra kväll

Av Ingela - 12 december 2008 16:28

Av Ingela - 11 december 2008 22:34

Så jag och Gumman var ute hela förmiddagen. Hon somnade sen gott efter lunch, vilket jag också gjorde. Vaknade av telefonen 16:30(!) inte bra. Var bara väcka Gumman och se en sen kväll för henne framför sig.


Efter middagen åkte vi iväg till Broder och Susanne. Trevligt att komma bort en stund då jag inte har tordas på grund av elfelet på bilen. Här ute är det ingen som reagerar om jag stannar vid snövallen och slår av helljuset och bara har fegljus. Grusvägen är inte speciellt bred och ibland känns det tryggare att stanna så den andra får knö sig förbi, lätt att det skär ner då de plogar ut massor och halva vägen ligger i diket.


I morgon blir det tokbaka hela dagen då Gubben fyller år på lördag, ligger massor efter i julbaket. Har inte ens börjat... Varför sparar man alltid saker till sista minuten? 


Nä, se Hell´s Kitchen klart sen hoppa i duschen, luktar som en hel skogshuggare och känner mig som en också då jag stått i vedhuset ett tag idag...



Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards