CrossCreekRapids

Alla inlägg den 7 september 2008

Av Ingela - 7 september 2008 21:31

Vad är det bondepraktikan säger, lite rönnbär mycket snö eller tvärt om. Hur blir det då om två rönnar utmed varandra har olika mycket bär? Lagom?

Av Ingela - 7 september 2008 21:22

Jag och Gumman åkte till Grandagen idag för att kika lite på djuren och mysa lite. De hade koutställning, traktorrace, agillity och öppet hus i alla stallar. Jag tyckte mycket var väldigt ointressant men Gumman älskade alla djur med en skräckblandad förtjusning. Inte lätt att försöka klappa en häst vars huvud är lika stort som en själv. Fåren, minigrisarna, getterna, kalvarna och alla små gnagare var nog de mest älskvärda för gumman. Till lunch fick hon en alldeles egen hamburgare, vilken lycka.

koutställningen


 Den här svarta hade vunnit SM i någon Westerngren jag glömt namnet på, de andra två är skolans egna hästar.

Av Ingela - 7 september 2008 21:11

Har hunnit göra en del i helgen dock inte allt jag ville göra...

Toalettfönstret fick sig en upplyftning, ut med den astmaframkallande gardinen som jämt var dammig och äcklig och sen in med ett insynsskydd. Lite nya fina glasburkar fick agera behållare för tvättmedel.

I farstun åkte en gammal loppbiten blomma ut och en fin orkidé fick hänga där i ampel i stället. Det blev en Dendrobium Stardust som fick bo där.

Stagen till fönsterbänken i kuvösen är målade och klara. Nu ska jag bara göra själva bänken och måla den vit.

I köket blev det en liten upprustning av byrån framför fönstret. Av någon underlig anledning funkar det mest som avstjälpningsplats men nu är det slut med det. Påskkaktusen fick en ny kruka som kommer att matcha det andra i köket.

Jag har tyvärr inte hunnit sy det minsta lilla stygn i helgen men har i alla fall fotat tygerna jag köpt.

Det mörka ska bli till kökssoffan, ska sy det som ett dra-på-lakan så jag kan ta av och tvätta det. Kanske även byta ibland. Det vita ska bli kappor till köket och det grön/vita ska bli en snygg kudde att ha i soffan.

Hittade även ett par örngott för en tia styck som passar till.

Det blev då plocka in vinbären istället för att sy, fåglarna började sitta och sukta efter dom. Fick ihop fem liter på två små buskar, inte illa. De är välgödda med aska som tydligen ska vara bra.

Ja det var nog det i helgen i alla fall... jo en liten ödla jag och Gumman hittade ute. Det var kallt och den var slö, la den i solen så den fick lite värme på sig.


Hade bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards