CrossCreekRapids

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Ingela - 10 september 2008 20:06

Idag har inte mycket blivit gjort, är tokförkyld igen. Jag och Gumman åkte till mamma och H då de har kommit hem från Rhodos idag. De hade haft det bra och varmt.

Här hemma har äntligen min Lc Haw yuan angel "Blue angel" slagit ut. Hon är så vacker och ska tydligen lukta gott men som sagt, jag är förkyld och känner ingen doft alls.


Kommer mera stänglar i min lilla orkidésamling, en del för första gången. Ska bli kul och se dem live och inte bara på foto.

Nä nu ska jag inta horisontalläge och glutta burk sen sängen.


Hare bra


Av Ingela - 10 september 2008 06:34

Klev upp med gubben vid halv 5 i morse. Hade tänkt sy överdraget till soffan men var alldeles för trött för det, skulle bara ha blivit fel. Gjorde istället kaffe, satte mig i köksfönstret och njöt av soluppgången. Då var det -3 ute.


Igår sydde jag mina kappor till köket och sen hann jag med två kuddar. Trodde inte det skulle gå att sy med lillan vaken men det gick riktigt bra. Hon satt i mitt knä och tittade på nålen när den gick. Lite roar små. Så här blev i alla fall gardinen.

Oj, vad fel kortet blev, vrid på huvet ids inte fixa...

Kuddarna blev så här.

Kommer att bli helbra när jag sydd överdraget till soffan. Kanske inte enklaste att sy men lindrigt när man har barn och hund, går ta av och tvätta när det blir skitigt. Går även variera tyger på soffan efter humör och årstid.

Här är min lilla syhörna just nu

Den lilla påsen på bordet har jag satt fast med häftmassa och där samlar jag alla trådar när jag syr. Så enkelt. Måste hitta annat ställe att sätta den på (symaskinen alltså, inte påsen), då jag är arbetslös kan det bli mycket pyssel varvat med orkidébadningar.

Jaja, nu när jag vaknat ordentligt ska jag mäta soffan ordentligt och sätta igång med överdraget.


Hade bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards