CrossCreekRapids

Alla inlägg den 20 september 2008

Av Ingela - 20 september 2008 22:46

Kul sak gubben hittade.

"Tyvärr" så måste du ha Fire Fox som webbläsare för att kunna se den.


Av Ingela - 20 september 2008 20:49

Av Ingela - 20 september 2008 20:27

Idag har solen skinit (heter det så? Skinit, låter konstigt. Akut hjärnsläpp.) och det har varit riktigt skönt ute. Har vi varit ute? Nä, Gubben har fixat köksfläkten så nu funkar den igen. Sprutar inte eld då vi startar den. Det blev byta några kablar i motorn som inte mådde så bra och sen bytte vi kretskort i den. Vi bytte kortet i våras och vi sparade det gamla, kunde ju vara bra-att-ha och det var bra att ha. Ibland är det bra med bra-att-ha-mani på saker.

Nere i mammas stuga har vi satt in en ventilationsfläkt i vardagsrummet. Hur många personer behövs då för att sätta in en sån? Tre...


Passade även på att fota hennes nya kamin hon har i vardagsrummet, den är liten men värmer som tre.


Själv har jag städat och kokat köttsoppa. Självklart glömmer jag saltet i allt och vi kunde lika gärna ha ätit papper med färg... inte så smakrik.

Jag unnade mig en liten promenad runt huset med kameran och fyndade en liten stackars blåklocka som trotsat frosten och en pense från förra året har börjat blomma. Ska inte de vara vårblommande? Sommaren har iof inte varit så varm så den har nog dilerium som allt annat. Min vita phlox har äntligen slagit ut, nu väntar jag bara på den sista som jag inte minns färgen på.

Tog en närbild på den lilla humlan i blomklasen, den blev inte direkt förtjust av min närhet och viftade vilt med benen och brummade lite.


 Nu ska jag göra mitt kvällste och se en film.


Hade bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards