CrossCreekRapids

Alla inlägg den 24 september 2008

Av Ingela - 24 september 2008 22:00

Idag fyllde då supermamman år, vi var dit och grattade. Supergott fika var det.

Lillkusin funderar över hur man får storkusin att vilja vara med...

Gumman funderar mest över kameran och när man kan få mer fika...

Trollungar, de är för söta...


En trevlig kväll var det men dock ett halvsurt slut, då jag skulle åka konstaterar jag en punktering på bilen. Jag blir så less...

Reservdäck på och sen får jag åka till däckfirman på fredag. Hoppas han kan stoppa in en slang, det var inte länge sen jag köpte däcken. Jä-la grusväg.


Nu ska jag hoppa i lådan, ska upp tidigt i morgon då lillan ska på dagis. 


Hade bra


Av Ingela - 24 september 2008 06:43

Tog bilder på vägen hem från broder.

Taget med mobilen, inte bästa kvallan, broder och susannes infart på vägen ut. Tyvärr syns inte löven som blåser omkring framför bilen...

Från byn mitt mellan oss, också med mobilen.

Så här ser vägen ut vi pendlar var dag ut till stora vägen (E4:an) Guppig, grusig och gropig men väldigt vacker.

Av Ingela - 24 september 2008 06:29

När jag klev upp igår insåg jag att mjölken var slut, jättekul, kaffe utan mjölk smakar dynga. Kära susanne räddade mig med ett par koppar efter frukost. *Tack för kaffet* 


Sen när jag kom hem hann jag massor, snyggade till pellisarna inför vintern så idag åker skotten ner till Västerås. Jag kapade ner en uggligt ful ungersk syren som hängt på fallrepet sen vi flyttade hit och nu blev jag less. Kommer det nytt från roten som ser bra ut till våren får det vara kvar. Har även en rönn som sett sina bästa dagar. Snart har vi kapat ner alla träd på hela tomten så snart måste jag plantera nya fina träd och buskar.

Jag och Gumman var ute hela dagen då det var toppväder, riktigt skönt. När Gubben kom hem blev det åka traktor för Gumman, hon hade surrat om det i två dagar. Ackor, åka... Så fort något traktorliknande har visat sig. Tröttsamt i längden men ack så sött.


Nä dricka morgonkaffe och njuta av en tyst och stilla morgon.


Ha en bra dag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards