CrossCreekRapids

Alla inlägg den 21 september 2008

Av Ingela - 21 september 2008 19:08

Jag har väntat på att Gubben ska sätta in lysrören i mitt skåp i ca tre veckor. Idag blev jag less, han satt framför datorn.

Jag: hämtade verktygslådan och drog fram skåpet lite.

Gubben: Kikar lite försynt.

Jag: Öppnar verktygslådan, tar ut en avbitartång och kryper in i skåpet.

Gubben: Tittar lite mer men återgår till datorn.

Jag: Tar tag i en gammal lampsockel, hugger tången och säger till Gubben - Du nu klipper jag bort de här.

Gubben: Tittar på mig och säger - Varför då?

Jag: Ja, behöver ju inte dessa då jag ska in med lysrör.

Gubben: Du, jag tror jag fixar det där för säkerhets skull.

Jag: Oki, kryper ut ur skåpet och ger tången till Gubben.

Hipps vipps har jag lysrören monterade i skåpet. Frågan är om jag måste göra något liknande för att han ska montera in fläkten?

Det är fortfarande hyffsat mycket kvar innan jag får in mina växter. Kollar just nu temperaturen inne i skåpet. Efter ca 1 timma pendlar det mellan 28-30 grader där inne. Förhoppningsvis kommer fläkten in lite fortare, det är en massa eltjafs där också.


På bilen har Gubben nästan konstaterat att det är en spridare som är paj. Min lilla gokart håller på att kasta in handuken men den har dock gått nästan 22 tusen mil. När jag hittat ett jobb är det dax för en ny bil tror jag. Törs dock inte säga det till min bil, då pajar den. Varje gång jag kikat på ny bil och provkört så har min rasat och jag (läs Gubben) har fått laga. 


Nä, nu ska jag natta lillan och sen ta tag i datorfläkten till skåpet.


Hare bra


Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards