CrossCreekRapids

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Ingela - 1 januari 2010 21:54

2009 började bra med att jag fick ett vikariat på en termin på en skola i stan. Jag trivdes ypperligt. Grannen hade det däremot kämpigt med att försöka rädda det som räddas kunde ur det rasade växthuset med husvagnar, husbilar och båtar i.

 

Underbara solnedgångar fick vi också ta del av under Januari månad.

 

I februari kom snön och det med besked. Sprida ut snöandet verkar inte finnas i kung Bores vokabulär längre. Allt på en gång, helst.

 

I slutet på April bokade vi lilla Musse som senare flyttade in som kung i huset.

 

Under våren började projekt hönshus och ett gammal utedass/förråd flyttades för att tjäna som hönshus. Inredningen fick rivas ur och göras om, isoleras och dras el. På utsidan gjordes en rastgård.

 

Vår andra grannes bro (som går till hans skifte) klarade inte isen särskilt bra, andra gången den åker. Tredje gången gilt nu då.

 

Valborgshelgen bjöd på islossning, dock inte gammalmodig med stora, tjocka isflak men dock en liten så pass att älven (läs ån) steg upp på åkern lite grann.

 

I Juni fick lilla Mjukis flytta in, bror till Musse. Ingen ville ha lilla Mjukis och hos oss fanns plats.

 

Till midsommar blommar Pionerna för fullt inne i kuvösen, lite exlusivt att få njuta av dessa så pass tidigt.

   

De första "kycklingarna" fick flytta in i hönshuset, dock är deras boende egentligen inte klart men snart så... Hoppades jag, i skrivande stund bor de i ladugården och hönshuset är fortfarande inte klart.

 

I Juli kommer de riktiga kycklingarna, Dvärgkochinerna. Ett helt gäng då de flesta är tuppar. Av dessa blev det 11 hönor.

   

I Augusti flyttar min syster och hennes kille in i sitt hus, vackert ligger det...

 

och vi blir bortskämda med vackra mornar.

'  

Jag köper en "ny" bil i förhoppningar om att vi ska få skruva mindre.

 

September var full av plugg då jag inte fick förlängt på mitt vikariat och valde att läsa till lite ämnen på min lärarutbildning.

Lilla Musse går ut en kväll för att aldrig mer komma igen, vad som hände har vi ingen aning om. Vi sökte efter vägen, hos grannar, i grannbyar och ringde runt men ingen hade sett ett tassavtryck av liten. Han är fortfarande saknad...


Oktober var kall och gav lite snö med mycket glim glim i träd och gräs.

   

I november var jag och en kompis på orkidémässa i Umeå. En trevlig resa med "mycket jag vill ha" men blev bara några få utvalda som fick följa med hem.

     

Första ägget från mina Dvärgkochiner dök också upp.

 

December för oss är mer stress än vanligt då mer än halva familjen (Gubben och Gumman) fyller år. Gumman blev tre år och åren går alldeles för fort. Det är trots allt på barnen man ser själv att åren går och man inte längre är 25.

 

Snön kom även i år före jul även om vi misströstade en del. Dock gjorde kung Bore en fuling igen och släppte allt på en gång. Det blev en skottande jul och nyårshelg

 

Hönsen är inga små dunbollar längre, de är stora dunbollar och deras ägg fick pryda julbordet hos min syster.

 

Vad 2010 har att erbjuda har jag ingen aning om, förhoppningsvis jobb för min del och att Gubben får behålla sitt. Ett varsel blev lagt i December där och inget klart ännu om vem som får gå. Det är bara ta en dag i taget.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards