CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Ingela - 8 januari 2010 07:25

Igår var det riktigt kylslaget. Som varmast hade vi -29,9. Vi byltade endast på oss för att hämta ved och ge hönsen nytt ofryset vatten. Idag är det inte mycket varmare, 07.15 visar termometern hela

Får se vad den visar då solen börjar nå horisonten...

I mina fönster har jag lite kallras då inte elementen är på, jag är hemma och eldar då behövs inte de. Strömmen kostar ändå skjortan just nu. Det är är i mitt vardagsrummsfönster

Jag har fått flytta ut mina orkidéer lite så inte bladen fryser fast i fönstret...


I köket är det inte bättre

Det ser ut så där i alla mina fyra köksfönster. På ett har isen börjat klättra upp på sidan ca 3dm.

I farstun är det samma


Nu har jag inte varit upp och fotat fönstrena, det skulle bli för många bilder på isiga fönster. I farstun uppe ser man inte ens ut, iskakan ligger för hela fönstret. I vårat sovrum och datarummen är det nästan ingenting av någon underlig andledning, inga element på där heller...


Jag och Gumman var duktiga igår, vi städade hela nedervåningen. Medan jag dammsög och skurade sprang Gumman omkring med dammtrasan. Blev väl kanske inte det bästa resultatet av hennes dammtorkning men bättre blev det    Kan aldrig bli till det sämre. Sen fick toan sig en omgång, Gumman tog duschen och jag resten. Blev kanske inte den bästa skurningen av kabinen men vem bryr sig, hon gillar att hjälpa så jag får ta tillvara på det så länge det varar. När hon blir 13 tror jag inte hon vill städa med mamma.

Till middag gjorde vi stuvade makaroner och fläst. Gummans illvrål då jag häller makaronerna i silen som jag ställt i slasken tror jag kunde väcka döda.

Näää, inte mina akaoner!!! Du hällde bort mina akaoner!!!

Hon slutade inte förrän hon fick se silen med makaronerna i. Lilla Gumman, inte lätt då man är kort och inte ser.

Nu ska jag ta mig i kragen och försöka göra elevtextanalysen innan Gumman vaknar. Först lite kaffe och en ryk för att stärka grammatiknerverna.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards