CrossCreekRapids

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Ingela - 23 januari 2010 21:47

Nu har de kommit! De är många och samlas gärna i grupper som intar åkrar och vägar. Hopplösa att mota bort, bryr sig varken om biltutor eller svordommar. De gräver stora hål i snön i jakt på gräset under som gör det stört omöjligt att åka skidor och skoter på områden de varit på. Ibland inkräktar de även på tomten då vinbärsbuskar, äppelträd och jordgubbsplantor tydligen innefattar deras meny. Jag talar givetvis om djuret som är hårigt, grymt gott som torkad och dess skinn fungerar utmärkt att ha på skoter eller sitta på vid pimpling eller grillning; RENEN.

Dessa häckade på våran åker i morse. Resten av flocken som var dubbelt så stor häckade på andra sidan älven.

Av Ingela - 23 januari 2010 21:42

Den phalaenopsishybrid har hängt med länge, så länge att jag inte minns när jag skaffade den. "Pricken" blommar troget 11 månader om året, vilar endast under December månad.

Jag odlar den i norrfönster utan tilläggsbelysning.

Denna blomning blir det tyvärr bara två blommor, fast den brukar förgrena sig stängeln eftersom så det kommer nog mera. Jag har råkat "kyla sönder" stängeln då jag inte såg att den låg mot fönstret då det var -35 ute. Inget att rekomendera.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards