CrossCreekRapids

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Ingela - 5 januari 2010 22:51

För ett tag sedan fick jag en Howeara av Steffe. Sen den kom in i mitt skåp har den växt som ogräs men ingen stängel har synts till. För ett tag sedan dök den bara upp, stängeln, den delade sig i två och jag var glad tills mina elefanthänder råkade riva av den ena. FAN!!! Så här fin blev den i alla fall.

Odlas i nedre delen av skåpet monterad på en barkbit med mossa runt rötterna. Sprayas varje dag.


Min Paphiopedilum Vinicolor har öppnat sin andra blomma. Den är så vacker att jag måste visa den igen, så mörkt röd att den nästan är svart.

Odlas i orkidékompost i ett svalt fönstret utan tilläggsbelysning.


Sen kommer min första Paphiopedilum äntligen med blomma. Den har bara vuxit i ca 2 år men nu bestämde den sig tydligen för att blomma. Det är en americanumhybrid.

Den odlas i vanlig orkidékompost i svalt fönster utan tilläggsbelysning.

Nu håller jag bara tummarna att den inte ramlar av innan den öppnar sig.

Av Ingela - 5 januari 2010 19:39

Hur sjutton kan jag gå från ca 40 läsare per dag till bara 10. Har 30 läsare bara gett upp läsandet av min blogg? Var eller vad är felet och vilka 10 är kvar?

Förvirrande...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards