CrossCreekRapids

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Ingela - 31 januari 2010 21:41

Nu saknas bara byxorna och eventuellt orkar jag sticka sockar och mössa i samma.

Den är stickad i Fame med stickor 3.

Garnet till byxorna hade jag tänkt beställa från syosticka då min lokala garnaffär verkar ska stänga och har nu så knepiga öppentider att jag inte har möjlighet att åka dit. Det är synd för jag trivdes verkligen med den lilla garnbutiken...

Av Ingela - 31 januari 2010 18:30

Igår blev det inget inlägg, det var kallt ute och snöade som sjutton så detta var vad vi gjorde hela dagen:

 

Idag däremot har det hänt saker här. Vi har surrat hur länge som helst att Gumman ska få ett eget rum men det har aldrig blivit av. Dels för att vi inte har pengar just nu till att fixa till lilla sovrummet och sen har bara vetskapen av att det skulle rensas både här och där först gjort att man gruvat sig. Idag var vädret som igår, kallt som sjutton och snöfall vilket gjorde att vi lämnade Gumman nere hos mormor kavlade upp ärmarna och började. Dock fick vi nöja oss med de gamla tapeterna i lillkammarn. Vi hade tänkt att Gumman skulle få det lilla (lillkammarn) till sitt rum men med närmare eftertanke så fick hon det stora. Hon ska ju ändå ha alla leksaker och annat gorms där, vi ska bara sova.

Så här blev vårat nya sovrum men de gamla tapeterna sen Jesus gick i kortbyxor.

   

Ute i hallen ställde vi skrivbordet efter många om och men, blev lite trångt men mysigt och hallen är ju ändå bara passage till sovrummen så det duger åt oss.

 

Gumman fick då det största rummet och än ekar det lite fint där. Hon ska få en sänghimmel till sängen och en annan matta någon gång i framtiden. Lite saker ska också upp på väggarna.

   

Det tog ungefär 10 minuter för henne att mörbulta sängen och riva runt leksakerna. NU är det hennes rum...

Nu ska jag ta mig en välförkänt döstund i soffan.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards