CrossCreekRapids

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Ingela - 20 januari 2010 07:08

Här händer inte mycket just nu. Kliver upp med Gubben, äter frukost, startar pluggandet, Gumman kliver upp, gör välling och mornar henne, fortsätter plugga om det behövs annars hittar jag och Gumman på något kul, äter lunch osv osv. Summa summarum; dagarna lunkar på utan större mankemang eller händelser.

Min vän S var förbi i veckan på en kopp kaffe men även för att kolla in min paphtriss. Fick lite tips till skåpet också, måste bara ta mig i kragen och fixa till det. Med sig hade han en Hoya carnosa "red" n/5. Hittar ingen bild på nätet som är just den carnosan men denna blomma är nog mest rättvis. Plantan är inte stor så blommorna är nog ett bra tag bort. Just nu bor den i skåpet i väntan på att bli stor och kunna flytta ut i fönstret. Tror den blir FÖR stor för att kunna bo kvar i skåpet, även om jag skulle vilja det.

Hittade en bra sida med lite smått och gott då jag letade bilden på denna, Epiphytica, dock ingen sida jag kommer att beställa från men jag kan förhoppningsvis nosa fram vissa saker här i Sverige.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards