CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Ingela - 8 mars 2009 19:59

Vi har haft fullt upp hela helgen, mamma och H kom på fredagen som vanligt. Medans vi väntade så lekte jag och Gumman indianer. Vet inte vem som hade roligast, jag heller hon.

På lördagen hade vi fint väder, nollgradigt, nästan sol och vindstilla. Vi passade på att grilla lunch ute. Det blev korv med bröd och fläsk. Gumman hade fullt sjå att vänta tills vi fick en hyffsad glöd att grilla på.

Dricka lite juice medans vi väntar på eländet...

Det brann ju så fasligt. Korven blev bara svart. Vovven var också en sjåig väntare på grillningen. Det finns inget värre än att bara vänta på något gott.

Vovven har nu hunnit bli 14 bast och har inte fattat det än. Tyvärr. Det är hemskt att tala om för henne att nu är lekandet slut för annars dör du i en hjärtattack. Lite knölar har dykt upp här och där på henne, de flesta fettknölar som ökat i antal med stigande ålder men de försvinner lika plötsligt som de dykt upp. En del knölar är inte fettknölar och verkar dessutom inte försvinna. De blir dock inte större eller mindre och hon verkar inte heller ha ont av dem, tyvärr så misstänker jag ändå att hennes dagar är räknade med oss. 14 år för en hund är mycket... och sen märks det på henne nu då vi är ute en hel dag. Stelhet och träningsvärk dagen efter blir mer och mer. Sista sommaren kanske. Ska njuta varje dag med henne.


Jaja till något roligare eller rättare sagt jävligare. Fota ute  nu är inte så kul, vi har haft en vit tillvaro sen jesus gick i kortbyxor känns det som och motiven ser likadana ut allihop. Sen är mina camerabatterier inte av denna värld. Laddar dem, sätter de i cameran och går ut. Där indikerar den tomt batteri då jag slår på den och sen så stänker den av då jag fokuserar. Måste skaffa nya... bilder som kommer fram tills dess är nog tagna med mobilen. Sämre kvalla men i alla fall bilder.


Nu ska jag kika klart på Bones.

Av Ingela - 8 mars 2009 19:54



Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards