CrossCreekRapids

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Ingela - 23 mars 2009 21:39

Hittade absolut inget kul i Skellefteå, var in på halva Solbacken och det enda jag kom hem med var jord i allsköns former. Orkidéjord, såjord och plantjord. Fyndade lite påskpynt på ÖB, två prickiga porslinshönor som ska få stå i kuvösen på bordet. Av någon anledning blir det mest påska där ute. Inne i köket lägger jag bara fram en gul duk. I och för sig är man mest ute påskveckan så det kanske är smart.

Jag letade en ny textilvaxduk till bordet i kuvösen men hittade ingen jag tyckte om. Kollade in jotex också men de var så förbenat dyra eller så har jag för stort bord, måste ha tre meter... 

Hittar nog en så småningon. Färgerna i kuvösen blev inte vad jag tänkt, röda gardiner och blå dynor... Vad sjutton ska man ha för duk till det?  Jag hade planer på ha grönt där inne men tji fick jag. Undra varför det blev så, att det inte blev grönt alltså.


Nä nu ska jag göra klart för jobbet i morgon och se CSI klart.

Av Ingela - 23 mars 2009 11:13

Igår var vi ute i stort sett hela dagen, solen sken från klarblå himmel och det var runt nollan ute. Trots nollan så droppar det friskt från taken och snön försvinner sakta från gården. I alla fall där vi skottat. Gräset följer med in och gör att man får smärre psykbryt, dammsugat eller inte så ser det för hemskt ut. Luktar illa gör det också, ruttet. Samtidigt så får man vårkänslor av det.


I våran kuvös har jag fått börja skotta in snö i blombänkarna så blommorna får vatten, tempen där inne håller plus nu nästan dygnet runt. Mina pioner brukar börja skjuta sina första skott vid påsktid. 


Hade tänkt plantera mina små frön igår men då jordsäcken ligger fastfryst på lekstugealtanen blev det inget. Ska in till Skellefteå med mamma idag så då ska jag köpa jord på blomsterlandet så jag får sätta dem.

Såg dom hade ett annat erbjudande jag ska nappa på så jag kan förbättra jorden (och fylla på) i pallkragarna då de tinar fram.


Dags att ta tag i dagen, återkommer i kväll.

Av Ingela - 23 mars 2009 11:13

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards