CrossCreekRapids

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Ingela - 20 mars 2009 20:52

Fick mina tre nya orkidéer idag.

Första är Stanhopea tigrina. En halvmuppig sort som kräver nätkruka (typ Hanging basket) då blommorna kommer ner genom krukan och blommar under den. En favorit jag haft på listan länge.

Blomman kan ni se här


Den andra nya är Tolumnia Maliwan, en liten söt minioncidium som hänger i skåpet. 

Blomman kan ni se här.


Den tredje är en minivanda med namn: Rhy. coelestis pink x Asctn nova church. Hänger också i skåpet.

Blomman ser ut så här:

Underbart söt och kommer med två stänglar till. Jag hoppas de orkar slå ut efter miljöombytet.


I helgen blir det att fixa till i skåpet, har fortfarande inte gjort det efter mitt lilla arga sammanbrott över foggern som dog. Bilder kommer då det är klart, just nu skäms jag då jag ser det. Bara "inkastat"...



Av Ingela - 20 mars 2009 06:00

Då jag inte vet om jag får fortsätta att jobba på mitt jobb till hösten har jag sökt in på två kurser. Halvfart på distans. Kan det bli bättre?

Har sökt Svenska som andraspråk och Specialpedagogik. 

Undrade varför jag inte läste det då jag pluggade första svängen men nu ska jag ta tag i det. Jag trivs jättebra på jobbet och har känt att det är det här jag vill jobba med, svenska som andraspråk alltså.

Visst hoppas jag på fortsättning på jobbet men lite krokar måste läggas ut också.


Nu är det dags för etapp 2 av morgonen, Gumman ska upp.

Ha de gött.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards