CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2008

Av Ingela - 19 september 2008 21:40

Insåg idag att jag måste göra något åt saken, jag kan inte längre blunda för det och fortsätta göra som jag gör.

JAG HAR INTE ETT BYXPAR SOM PASSAR LÄNGRE! 

Knallar omkring i mjukisar hela tiden och undviker alla jeans. Jag har två par jeans jag fortfarande får på mig men dessa är extremt låga stuprörsjeans jag oftast använder som leggings. Sen ska vi inte alls tala om alla tröjor som ser ut som korvskinn när jag tar på mig dem.

I morgon bitti börjar ett hyffsat nytt liv med promenad varje dag. Usch, vad det känns drygt. Var på dygnet ska jag trycka in den då? Får trolla...

Äta ska jag fortsätta göra som jag gör, mat är gott och jag behöver det jag stoppar i mig ska däremot sluta med godis, chips, ostkrokar (det svider) och drickor av sockrigt slag. Sen läste jag någon stans att Fun Light funkade bättre än myrr då myrorna gör intrång, de dog fort som satan av det. Hur nyttigt låter det? Inte alls, så den avstår jag också då...

Nä, nu ska jag äta några till ostkrokar och se på "sing bee". Fy hur vissa låter, risk för TV-rutan ibland.


Hare bra

Av Ingela - 18 september 2008 20:30

Ja, som rubriken säger, jag och el hör inte ihop. Därför lämnar jag allt sånt till Gubben. Nu måste han kika på bilen IGEN. Det har slocknat lampor på instrumentpanelen, vissa lyser bara till hälften, en cylinder är död och hoppar igång vid 2000 varv och den går helsunkigt. Glömde en sak, tomgången... allt annat än bra. Den lever sitt eget liv, ibland nästan 3000 varv och nästa gång nästan inget alls. Detta gör att jag håller på att skämmas ihjäl vid varje rödljus i stan och på parkeringar, ja överallt där jag måste stå på tomgång. Så fort jag trycker in kopplingen skriker bilfan rakt ut eller pruttat som en otrimmad moped sen jesus gick i kortbyxor.


Andra roliga elfelet i mitt liv just nu är köksfläkten. Det är av eller på, inget där emellan. Sen när man startar den och inte flyttar knappen nog fort fräser den och man ser gnistor från kretskortet. Nyttigt? Knappast. Jag är livrädd när jag ska använda den. Den ska Gubben få titta på snarast. Bilen funkar då i alla fall, än, känns som den också ska rasa vilken sekund som helst.


Elfel nummer tre är egentligen inget elfel utan snarare värdelösa glödlampor. Hinner bara skruva in en lampa så går nästa. Känns som att man bara kutar runt och byter glödlampor av olika slag. I en del lampor orkar jag inte ens byta längre. Typ mina fönsterlampor i sovrummet, de är nu konstant mörka.


Nä, nu ska jag återgå till min andra tjocksocka till Gumman. Testade den som är färdig på henne, den passade på foten dock inte i hennes höstskor. Suck. Ska göra ett nytt försök i morgon med skon hon var inte direkt medgörlig när jag testade idag. Förhoppningsvis funkar det bättre. Får annars sticka nya, tunnare till henne. 


Hade bra



Av Ingela - 17 september 2008 22:00

Tyvärr har man två fötter så en till måste stickas...

 

Av Ingela - 17 september 2008 16:11

Idag har jag sytt, sytt och sytt så nu är kuvösgardinerna klara.

Här är en bild före, rätt kalt och trist.


Här är hur det blev, lite bättre. Saknar fönsterbänken ännu men den kommer.

Har funderat på att sy en typ ryggkudde till soffan i samma som gardinerna men rädd att det blir mycket av samma.

Gubben hade med sig fina metallbilder som jag ska lacka och sätta upp någonstans. Den lilla jävulsbebisen funderar jag på dörren till Gummans rum.

Just nu är de helt obehandlande och inte alls så snygga egentligen.


Började sticka på Gummans sockar igår kväll, efter halva sockan inser jag att hälsteget är gjort fel och det var alldeles för långt för att backa. Blev riva upp och börja om. Gjorde om mönstret på den nya sockan, den blir randig.

Hon har själv valt färgerna ur min gigantiska garnlåda. Varför i allsin dar rosa när det finns massor med andra färger?

Nä nu ska jag börja med middagen.


Hare bra

Av Ingela - 17 september 2008 08:46

Igår hade de möte på Gubbens jobb, det ska bort 10 man. Förhandlingar sker i morgon. Här går vi mest och hoppas på att han ska få ha jobbet kvar. Förhandlingar sker i morgon Torsdag om vilka som ska få gå.

Det är lite dyster stämning här, får liksom inte nått gjort, det är tufft att inte veta nått. Gubben tyckte de kunde hålla käft och sen bara säga: -"så här är det och dessa ska gå..." Då skulle man slippa dagarna med ont i magen och lite lätt ångest.

Det är bara hålla tummarna och hoppas på det bästa, kan liksom inte göra annat i dagsläget. 

Av Ingela - 16 september 2008 09:02

Fick på posten en inbjudan om klassträff, alla som gick ut nian i skellefteå kommun det året är inbjudna. Känner mig väldigt kluven om att åka, dels hade jag inte så där jättebra kontakt med klasskompisarna sen känns det som en sån träff som lätt kan bli -"...och vad har du gjort med ditt liv då?"

Det jag menar är vilka som lyckats i livet och inte. Sånt här kan ge en grym ångest då man börjar fundera på vad man verkligen gjort med livet. Bott i Piteå i 10 år innan jag flyttade hem till min uppväxtby igen. Jobbat med ditt och datt, pluggat i fyra år för att sen vara arbetslös. Visst jag älskar mitt liv, mitt hem och min familj men åka dit och berätta om vad jag gjort i 13 år känns liksom inte rätt även om jag är nöjd med vad jag gjort och hur jag lever.

Tur jag har till den sista denna månad och fundera över om jag ska åka eller inte. Hade det varit gymnasieklassen jag skulle träffa så hade jag inte tvekat en sekund. Den klassen var en andra familj för mig, vi trivdes tillsammans och hade skitkul både på skolan och utanför. Högstadiet hade inte alls samma sammanhållning. Var och en skötte sitt.


Nu ska vi käka frukost innan Gumman river stället.


Hade bra

Av Ingela - 14 september 2008 20:09

Äntligen klar med allt på kökssoffan. Den höll på att kosta mig några gråa hår idag. Hade tänkt mig de runda kuddarna på ett sätt, funkade inte, fick börja om, blev fel och fick göra om igen. Här kommer i alla fall korten på furufaran med lite färg på :)

Här med alla goa kuddar man kan ligga och mysa med efter maten.

 

Så här blev rundkudden efter allt bök.


Veckans projekt blir sy gardiner till kuvösen och måla fönsterhyllan. Ska förhoppningsvis gå lite fortare. Känns som att jag kommit igång med min styling hemma. Efter tre år börjar det vara dags att få egen stil på stället, få se hur länge det håller i sig bara.

I veckan jobbar Gubben eftermiddag så jag ska börja sticka på Gummans tjocksockar också. 

Nä, gå koka te och ta sig en god nattmacka.


Hade bra

Av Ingela - 14 september 2008 08:09

Gubben och Gumman sover djupt än, till och med hunden snarkar gott än. Det är så skönt att få lite tid för sig själv på morgonen, lyssna på elden och bryggaren som snart är klar. Blir morgonkaffe och en rök ute i kuvösen med tystnaden som sällskap innan det drar igång. Jag ska NJUTA.


Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards