CrossCreekRapids

Alla inlägg under november 2008

Av Ingela - 18 november 2008 19:53

Av Ingela - 18 november 2008 05:05

Ska jobba idag, 8-16. Sköönt (eller nått, kul) Sen blir det hem och kasta i sig middagen för att sen åka på utvecklingssamtal på dagis. Kvällen blir i stressandets tecken, inte alls kul.


Igår plockade jag undan i köksfönstret där jag haft mina små orkidéer och ställde dit andra saker, blev fint. Blev bland annat två ljusstakar som fått flytta arslet från vardagsrumsfönstret då det är knökat med diverse orkidéer, de fick helt enkelt inte plats.  

När jag var och handlade på eftermiddagen så träffade jag H från när jag gick i Byske. Kul, vi har inte sett varandra sen vi gick ut nian. Hon hade inte heller varit på klassträffen och hade hört att det bara varit 5 personer från våran klass där. Så fin sammanhållning hade vi. I överlag hade det tydligen inte varit många från Byskeskolan. H bodde i Byske nu så jag ska någon dag försöka hinna förbi där och hälsa på. Lättare att prata där än på ICA.


Nä dags att reagera, jag ska fixas till (pyjamasburen än) sen ska lillan väckas och fixas med, frukost och sen halka oss iväg till dagis och jobb.


Ha en bra dag.

Av Ingela - 17 november 2008 17:26

Av Ingela - 17 november 2008 05:15

Får fler och fler läsare men i takt med att läsarna ökar så minskar kommentarerna. Hur kommer det sig? Det borde bli fler... naturens lag.

Så kom igen nu, skriv och lämna ett avtryck lite här och där...


Till ni som inte kan lämna kommentar:

Tryck på kommentera/läs kommentarer längst ut till höger vid rubriken.

Skriv in ditt namn i ruta ett (eller alias) och adressen till din blogg i ruta två (om du inte har blogg lämnar du här) I ruta tre skriver du in bokstäverna som står bakom. Sen när detta är klart skriver du din kommentar i stora rutan. Tryck på "skicka kommentar" (finns under stora rutan) och tryck sen ok i rutan som kommer upp om att meddelandet publiceras när den är godkänd.

Jag lovar och svär, datorn kommer inte att sprängas eller gå sönder för att du lämnar en kommentar :)

Det går inte att misslyckas.


Av Ingela - 16 november 2008 21:17

Tjoho, trodde det aldrig skulle bli klart. Misströstade en del nu på slutet. Vi fyndade ett bord i maskinhallen som funkade perfekt.

På baksidan satte jag (läs Gubben) upp ett hönsnät för att det ska gå hänga orkidéer där, en murgröna ska även få klä in de kala delarna.

I botten lecakulor och reptilbark. En och annan stor barkbit fick också plats på botten för att det ska se naturligt ut. Foggern placerade jag i en upp-och-ner-vänd grotta för ödlor. Funkar men kanske inte det snyggaste. En murgröna ska få klä in där också så det blir lummigare.

Efter en smärre ommöblering fick växterna flytta in utan provkörning, de kan omöjligt ha det sämre här än i torra köket.


Min Masdevallia Tovarensis

har äntligen slagit ut, den var efterlängtad.


Det var mitt pyssel idag :) Har även hunnit baka en laddning tekakor. Blir god frukost i morgon.

Nu ska jag hoppa i lådan.

Av Ingela - 16 november 2008 21:17

Av Ingela - 15 november 2008 22:39

När Gumman väckte oss nio i morse var det 13 minus ute. Burr. Solen sken dock så efter frukost bar det av ut. Gumman tycker snön är helrolig men hon har varit lite skeptisk mot den. När den första snön hade lagt sig tordes hon inte kliva i gamla fotspår utan gick runt dem eller tog ett stort kliv över. Såg lite kul ut.


Gubben har gjort fästena till fläktarna och har målat den idag. Förhoppningsvis så sitter de i skåpet i morgon. Bordet som H bar ner från vindan var gigantiskt, nästan lite för stort så vi ska kolla i gömmorna om vi hittar något bättre. Det finns en uppsjö med gamla bord i olika format undanstoppat här. Hoppas det finns. Bokhyllan som står där just nu måste då i alla fall ut och jag vet inte riktigt var jag ska stoppa det, funderar på sidskrubben som avstjälpningsställe. Böcker finns i massor så den lär inte vara tom länge. Vill bara inte att mina blomböcker hamnar där uppe, jag använder de rätt ofta, både som inspiration och till faktaletande. Faktaletande är lite farligt för då upptäcker jag ofta någon orkidé jag vill ha som hamnar i önskelistan. Den håller på att vara lång och just nu är det köpstopp så kortare lär den inte bli just nu.


Nu ska jag hoppa duschen för att bli ren, när Gumman sov passade jag på att gå ut med kameran och leka lite. Blev en del krypande för att hitta rätt vinklar. 


Ha det bra.

Av Ingela - 15 november 2008 15:34

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards