CrossCreekRapids

Alla inlägg under november 2008

Av Ingela - 25 november 2008 06:41

Inget kan stoppa mig idag, eventuellt en dikeskörning då men jag satsar på att missa dikena.

Gubben blir hemma med Gumman tills jag kommer hem då hon inte riktigt är sig själv. Gnällig, klängig och allmänt vissen. Vi har tre möjligheter, tänder, sprutan hon fick förra veckan eller förkylning igen. Hoppas på de två första, de går över fortare och är noll smittsamma.

I kväll blir det kalas hos H som fyller år, min bror fyller också år så han ska jag också gratta dock över tele då det blir fika där till helgen.


Nu frukost och sen iväg.

Ha en bra dag

Av Ingela - 24 november 2008 11:11

Utmaning från rosalucia.

Har tidigare gjort denna men har många album :)


"Plocka fram den 6:e bilden i din bildsamling och berätta lite om den".

Denna är från 2007, oktobers album.

Bilden talar nog för sig själv :) så jag lägger inte ner så mycket tid på det. Hela himlen var grön av norrskenet ett tag och vi hörde hur det "frassade" då det flyttade på sig.

 



Av Ingela - 24 november 2008 09:08

Skulle då ha jobbat idag men på väg till bilen inser jag att det är bara stanna hemma. På vissa ställen är snödrivorna 50 cm efter infarten. Inte ens värt ett försök med min lilla bil. Nytt försök i morgon igen.

 Toksnöar och blåser hårt fortfarande. Det roliga är att när man hör på vädret så är det inget om hur det är här uppe utan bara i mellansverige. Existerar inte vi här uppe? Lustigt.


Idag blir det julpynta lite istället hoppas jag, när Gumman sover. I sitt pilleresse just nu. Gubben ska ut och skotta.

Nä, hugga tag i dagen och förhoppningsvis hinna med lite.





Av Ingela - 23 november 2008 20:10

Hade tänkt börja julpynta idag men det blev bara ta ner julgardinerna från skåpet sen stannade allt av. Tappade som orken.

Ska jobba i morgon och på tisdag så då blir det inget heller, då går livet ut på skjutsa till dagis, åka jobba, hämta på dagis, fixa käk, äta, lägga lillan och sen sova själv. Vilket liv man lever... fast jag har kul när jag jobbar i alla fall.


Inga nya foton har det blivit idag, har blåst massor och gör fortfarnade, snöar gör det också. Snön gillar jag men blåsten är jag gärna utan. Ska ta en runda med kameran så fort jag får tid. Är kul att fota när det ligger snö och solen skiner.


Nu ska jag hoppa i duschen för att sen göra en tidig kväll så jag orkar upp i morgon.



Av Ingela - 22 november 2008 21:49

Kisse myser i soffan när vi gluttar på CSI.


Tycker däremot inte om vovven riktigt än. Nadja får röra sig men kommer hon för nära blir det spott och fräs. Det blir nog bra snart, Nadja är snäll mot katter dock inte mot andra hundar. Lite udda hund jag har...

Kisse har dock fortfarande inte ett ordentligt namn, vi får se vad det blir. Tackar och bockar för förslagen som kommit in :)

Av Ingela - 22 november 2008 16:15

Var ute och lockade och pockade nu på morgonen för att få fram Kisse men inte det. Vid halv två kom T som jag fick kisse av, vi gick till maskinhallen där mest spår finns och lockade. Tyst som i graven. Öppnade dörren till maskinhallen för att kika på skotrarna när vi likaså var där och då hör vi ett ynkligt jamande. Han var där och förmodligen legat där hela dagen då jag lockat på honom. Tanken fanns aldrig hos mig att söka inne i maskinhallen trots att han tar sig in där under dörrarna. Stackars liten. Ska absolut INTE ta jobb som spårare.

Nu är Kisse inne, nyäten och varm. Skönt


Nu ska vi göra fläskfile och käka middag sen ska jag skämma bort Kisse lite :) 


Ha en bra kväll.

Av Ingela - 21 november 2008 23:19

Gubben skulle hämta ved nu i kväll och han såg spår efter kisse in och ut ur höliret. Rustade med ficklampor gick vi ut och ropade. (undra när rättpsyk kommer) Såg honom under våran gula boda men vem gillar en ficklampa rakt i nyllet så han drog. I morgon i ljuset ska vi gå ut och locka mer på honom. Han är då i alla fall på tomten, skönt att veta. Stackars kisse.


Nu ska jag hoppa i lådan så jag kan gå ut så fort det blir ljust.


Gó natt

Av Ingela - 21 november 2008 12:26

Nu har jag och Gumman varit ute och lockat och pockat på "kisse" sen nio men inte ett tassavtryck från honom. Stackars kisse, var är du?

Nu är det nysnö ute också så skulle han ha gått någonstans där jag letar så skulle det synas. Har letat i hela byn och varit in hos grannarna och sagt till att jag har "kisse" borta. Ingen hade då sett honom heller. Kom hem "kisse", var du än är. 


Nu blir det lunch för mig, Gumman har redan fått och lagt sig för att vila. Hon var jättetrött efter kisseletandet. Sen ska jag ut igen fast för att sätta upp utegranen. Leta "kisse" sen igen. 


Ha en fortsatt bra dag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards